Inkoopcentrum Almere wordt modischer
bezig met laden...
Het
De eerste verandering die de 65 exposanten gaan merken in Dôme, is de actievere betrokkenheid van de eigenaar van het pand. De labels als Garcia, Mustang Jeans en Tom Tailor kunnen daarbij denken aan gezamenlijke marketing- en promotieacties. Ook het interieur zal de komende weken worden opgefrist, maar dat is volgens Van As 'niet wereldschokkend'. "Fashion Dôme gaat aantrekkelijker worden, met een hippere uitstraling. Uiteraard in overleg met de huurders," zegt de commercieel directeur. Ook de gevel kan beter. "Het gebouw, in de vorm van een ufo, is architectonisch onderscheidend, maar de signing, de entree en de parkeerplaatsen kunnen beter."
Momenteel is 70 procent van de showrooms in het inkoopcentrum in Almere bezet. De nieuwe eigenaar wil dat de komende jaren alle plekken gevuld worden. Volgens Van As is dat niet onhaalbaar, omdat de bezetting van Dôme niet de reden was van het faillissement van moederbedrijf TCN. De oorzaak: een uitbreiding, terwijl de vraag terug liep. "Maar we zijn realistisch. We zitten middenin een economische crisis, dus
een streefdatum hebben we niet."
Wel heeft Van As ideeën over toekomstige exposanten. Momenteel lopen gesprekken met buitenlandse merken uit het midden- en hoogsegment. Het gaat om merken uit Noord-West-Europa, maar ook modelabels uit Azië wil Fashion Dôme graag verwelkomen. “Young fashion en jeans zijn goed vertegenwoordigd in het inkoopcentrum. Dat gaan we versterken en uitbouwen."
Naast modemerken moeten ook andere bedrijven die zich richten op de moderetail zich vestigen in Dôme. De nieuwe eigenaar wil dat retailers die kleding inkopen in Almere gelijk paspoppen en rekjes kunnen meenemen. Van As is vol vertrouwen: “Het inkoopcentrum is in goede onderhoudsstaat, heeft een handig bereikbare locatie, met een focus op winkeliers uit Noord-Nederland en gratis parkeerplaatsen.”
Foto’s: Facebook Brandboxx Almere