• Home
  • V1
  • Leads
  • Investering van 1,2 miljoen voor The Cloakroom

Investering van 1,2 miljoen voor The Cloakroom

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Slechts een jaar na de oprichting is The Cloakroom al uitgebreid naar Denemarken. Het Nederlandse bedrijf heeft dertig medewerkers in dienst en heeft samenwerkingen met merken als Hugo Boss, Scotch & Soda en Tiger of Sweden. Volgens eigen zeggen draait het bedrijf winst. Het succes

werd opgemerkt door investeerders. The Cloakroom heeft 1,2 miljoen euro opgehaald om verder te groeien. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt op Facebook.

The Cloakroom is een online personal shopping service voor mannen. De consument geeft via een online enquête en in een telefoongesprek met een personal shopper aan wat voor kleding hij zoekt. Vervolgens krijgt hij een selectie thuisgestuurd, ter waarde van 1000 euro. De service zelf is gratis. De mannen hoeven alleen te betalen voor de items die ze willen houden. Volgens de Telegraaf houden de mannen gemiddeld vier producten met een totale waarde van 300 euro.

 

The Cloakroom wil Europese kantoren openen

Het begon in een klein appartement, nu heeft The Cloakroom een 300 vierkante meter grote showroom in het centrum van Amsterdam. Het plan is om lokale kantoren te openen in Europa. Asbjørn Jørgensen, samen met Kasper Brandt Petersen oprichter van the Cloakroom, zegt in een interview met Twinklemagazine.nl dat het bedrijf de komende drie tot vijf jaar wil uitbreiden in de Benelux en Scandinavië. De kapitaalinjectie van 1,2 miljoen euro komt dus goed van pas.

Het geld is afkomstig van Kees Koolen - voormalig topman van Booking.com en adviseur van taxidienst Uber - de Britse investeringsmaatschappij Connect Ventures en Hein Pretorius - hij heeft zitting in de Raad van Bestuur van Naspers, een multinationaal mediaconglomeraat uit Kaapstad, Zuid-Afrika.

Kasper Brandt Petersen zegt in een persbericht dat het succes vooral aan de personal shoppers te danken is, die the Cloakroom in dienst heeft. "Ze hebben een achtergrond en sterke affiniteit met mode. Ze zijn veel meer den reguliere winkelassistenten. De klanten hebben enkel contact met hun persoonlijke shopper, dus niet met de klantenservice."

Foto groot: showroom the Cloakroom

The Cloakroom