Investering van 1,2 miljoen voor The Cloakroom
bezig met laden...
The Cloakroom wil Europese kantoren openen
Het begon in een klein appartement, nu heeft The Cloakroom een 300 vierkante meter grote showroom in het centrum van Amsterdam. Het plan is om lokale kantoren te openen in Europa. Asbjørn Jørgensen, samen met Kasper Brandt Petersen oprichter van the Cloakroom, zegt in een interview met Twinklemagazine.nl dat het bedrijf de komende drie tot vijf jaar wil uitbreiden in de Benelux en Scandinavië. De kapitaalinjectie van 1,2 miljoen euro komt dus goed van pas.
Het geld is afkomstig van Kees Koolen - voormalig topman van Booking.com en adviseur van taxidienst Uber - de Britse investeringsmaatschappij Connect Ventures en Hein Pretorius - hij heeft zitting in de Raad van Bestuur van Naspers, een multinationaal mediaconglomeraat uit Kaapstad, Zuid-Afrika.
Kasper Brandt Petersen zegt in een persbericht dat het succes vooral aan de personal shoppers te danken is, die the Cloakroom in dienst heeft. "Ze hebben een achtergrond en sterke affiniteit met mode. Ze zijn veel meer den reguliere winkelassistenten. De klanten hebben enkel contact met hun persoonlijke shopper, dus niet met de klantenservice."
Foto groot: showroom the Cloakroom