Webshops of online stores zijn niet meer zo bijzonder; naast alle multibrand-webwinkels heeft tegenwoordig bijna elk merk een eigen store op het web. Dat is natuurlijk goed voor de klantenbinding en de omzet zal er ook niet onder lijden.Maar wat is nu een goede webshop en wat niet? De IT-specialist van FashionUnited doet elke maand een test. Deel 9: Grazia.
Grazia heeft iets gelanceerd wat nog niet bestond in modeminnend Nederland. Toch is het concept zo logisch dat het nooit lang had kunnen duren voor iemand op dit idee kwam. Onder de naam Click 'n Pick heeft Grazia een website gelanceerd met daarop de online versie van het blad, zoals FashionUnited dat bijvoorbeeld heeft met www.fashionunited.nl/vakblad. Het mooie aan Click 'n Pick is, dat de plaatjes clickable zijn en direct doorlinken naar de webshop waar het betreffende kledingstuk gekocht kan worden.
Het is dus niet echt 1 webshop maar meer een verzameling van webshops. Voor elk van die online stores moet de gebruiker zich dus wel afzonderlijk aanmelden. Uitgever Sanoma werkt voor Click’n Pick samen met Coen Fredriks. Met zijn bedrijf Coqtail neemt Fredriks niet alleen de productie van Click ’n Pick voor zijn rekening, maar ook het sluiten van affiliatedeals met de achterliggende webshops: ‘Overigens verwijzen we ook naar websites waar we geen verkoopvergoeding voor krijgen, zoals Net-a-porter en Orangebag.’