IT test: Maison Martin Margiela
bezig met laden...
Over het ontwerp van een website kan lang en breed gediscussieerd worden - ieder immers zijn of haar eigen smaak. Wel is het essentieel dat een bezoeker weet te vinden wat hij zoekt op de site. Dat is bij Martin Margiela het geval. De Boutique wordt geladen in een nieuw scherm: dat is jammer voor de beleving, want dan ben je ineens op twee sites aan het kijken en dat is niet mooi en overzichtelijk.
De winkelbeleving is verder wel in orde. Een uitgebreide omschrijving van het product, de kleuren en maten zijn aan te passen en de artikelen in detail te bekijken. Er worden zelfs tips gegegeven over wat er leuk bij past. Alles wat in een moderne webshop hoort te zitten, zit erbij: een wish-list, opties voor verzending (ook een cadeau-optie) en natuurlijk betaling. Minpunt: Die kan alleen via credit card. Paypal of iDeal zou natuurlijk handig zijn. Daarnaast is de bestelling te allen tijde op te zoeken en kan de verzending in de gaten worden gehouden, bijna tot het moment van bezorging.