• Home
  • V1
  • Leads
  • IT Test: Non by Kim

IT Test: Non by Kim

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Webshops of online stores zijn niet meer zo bijzonder; naast alle multibrand-webwinkels heeft tegenwoordig bijna elk merk een eigen store op het web. Dat is natuurlijk goed voor de klantenbinding en de omzet zal er ook niet onder lijden. Maar wat is nu een

goede webshop en wat niet? De IT-specialist van FashionUnited doet elke maand een test. Deel 4: Non by Kim.

Bij het openen van de site moet de bezoeker kiezen tussen site of shop. Een duidelijke keuze, dat wel, maar toch ook jammer dat de twee niet in elkaar gevlochten zijn. Misschien wil ik als gebruiker namelijk wel even verder kijken in een collectie als ik iets aan het bestellen ben.

Hoe dan ook, de shop dus. Deze heeft een andere vormgeving en navigatie dan de site, maar zeker niet onduidelijk. Het is helder in welk gedeelte de gebruiker zich bevindt en per onderdeel zijn veel verschillende foto's te zien voor een goed beeld van het kledingstuk. Bij bijna alle artikelen komen we de melding SOLD OUT tegen. Dat is toch wat vreemd in een online shop. Wat is dan immers het nut? Misschien is het bedoeld om mensen later terug te laten komen, in de hoop dat het betreffende artikel inmiddels weer op voorraad is?

Als iets wel op voorraad is en er eenmaal een account is aangemaakt, blijkt ook daar dat de (inmiddels) klant duidelijk geïnformeerd wordt. Heldere navigatie, veel informatie beschikbaar, uitgebreide betaalmogelijkheden (iDeal, Paypal en vooruitbetaling per bank). Ook een handige optie is, dat het verzendadres kan afwijken van het factuuradres. Dat lijkt inmiddels standaard maar dit is helaas nog niet overal zo.

Hopelijk is het niet zo tijdelijk, deze 'Temporary Pop-up store', want hoewel het jammer was dat veel items uitverkocht waren, was onlineshoppen al met al een prettige ervaring.

it test
ittest
Non by Kim
webshoptest