Italiaans glamourmerk Fracomina wil groeien in Nederland
bezig met laden...
De
Sexy en glamoureus, dat is Fracomina volgens de agent. Zitten consumenten daar wel op te wachten, nu juist cleane, minimalistische mode de winkelstraten domineert? “Ja, juist daarom,” zegt Noot. “Ik hoor vaak van Nederlandse consumenten dat ze moeilijk kunnen slagen tegenwoordig, in de winkels. Juist dit glamoureuze is een schot in de roos.”
Om meer bekendheid te verwerven gaat Fracomina zich vooral richten op de media. Noot heeft het over printcampagnes in Nederlandse glossy's en een gigantisch billboard. In het thuisland Italië was er ook aandacht voor televisie. De commercial, waarin werd ingegaan op seks en politiek, werd vorig jaar december gecensureerd op de publieke zenders.
Fracomina stamt uit 1930, toen met de naam: P.F.C.M.N.A.. De letters zijn de initialen van de vijf broers die de vennootschap in Campanië leidden. In 2003 lanceerde het merk een speciale vrouwenmodelijn: Fracomina. Vijf jaar later kwam Double Black, voor mannen. In 2010 werd uitgebreid met een lijn voor kleine meisjes: Fracomina Mini.
Fracomina opende vorig jaar oktober de eerste eigen winkel in Bologna. In Nederland zijn er zo’n veertig verkooppunten. Noot heeft de ambitie daar binnen een jaar zeventig winkels van te maken.