Ittierre lanceert denimlabel Acht
bezig met laden...
Ittierre, dat een jaaromzet meldt van 200 miljoen euro en voor de komende jaren tweecijferige omzetgroei verwacht, wist het vertouwen van zijn klanten te behouden. In april 2009 werd de licentieovereenkomst van Just Cavalli met vijf jaar verlengd. In mei deed Costume National hetzelfde. In juli 2009 kreeg het bedrijf een nieuw account in handen: de productie en distributie van de dames- en herenmodelijnen en van de lederwaren van John Galliano. Ittierre was al sinds 2006 verantwoordelijk voor de Galliano damesmodelijn.
En nu komt daar dan een eigen 'private label' lijn bij. Acht is een denimlijn met collecties voor dames en heren in de leeftijd van 25 tot 45 jaar. Alles wordt in huis ontwikkeld en grotendeels in Italië geproduceerd. Volgens de Italiaanse media is het een poging van de locale regering om de arbeidsmarkt in Molise, waar Ittierre gevestigd is, te herstellen. In het korte video-interview met de CEO wordt een damesmodel getoond waarvan de tailleband afritsbaar is, met een lage heupbroek als resultaat. Naast jeans brengt Acht ook T-shirts, sweaters en leren jacks. Suppancig zegt dat Acht eerst in Europa zal worden aangeboden en later wereldwijd wordt uitgerold. De eerste collectie - voor najaar 2011 - wordt in September op de markt gebracht.