J Brand onderzoekt verkoop of beursgang

Het Amerikaanse label J Brand overweegt een beursgang of een verkoop. Het bedrijf heeft Morgan Stanley in de arm genomen om de twee mogelijkheden tot kapitaalverhoging te onderzoeken. Dat melden diverse Amerikaanse media.

Investeringsmaatschappij Star Avenue Capital heeft sinds 2010 een meerderheidsbelang in J Brand. Oprichter Jeff Rudes heeft een minderheidsbelang aangehouden.

JJ Brand onderzoekt verkoop of beursgang Brand werd in 2005 gelanceerd door Jeff Rudes en Susie Crippen. Het was een van de eerste merken die de skinny jeans op de markt bracht. In 2007 werd de damescollectie uitgebreid met een lijn voor zwangere vrouwen. Sinds 2008 is er ook een herenlijn. J Brand verkoopt luxe jeans met winkelverkoopprijzen van 170 tot 300 dollar.

Dit jaar is het aanbod uitgebreid met een ready-to-wear lijn. J Brand probeert daarmee los te komen van zijn denimwortels en zich tot compleet modemerk te ontwikkelen. De nieuwe collectie is goed ontvangen en ingekocht door onder meer Bergdorf Goodman, Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus en Harrods. Winkelverkoopprijzen van de confectielijn lopen van 200 tot 1500 dollar. J Brand telt nu zo'n 1500 verkooppunten in de Verenigde Staten en 1000 internationaal. De jaaromzet wordt geschat op 100 miljoen dollar.

Volgende stap zijn shop-in-shops en een eigen flagship store voor de confectielijn. Beide staan gepland voor de tweede helft van dit jaar.

Reuters speculeerde in de eerste berichtgeving over de mogelijke verkoop van het merk al over potentiële kopers en noemde namen als Li & Fung dat gevestigd is in Hongkong en begin dit jaar via een dochteronderneming Sonia Rykiel overnam; Jones Apparel; Kellwood Co.; VF Corp, eigenaar van 7 For All Mankind en G-III Apparel Groud Ltd. Ook investeringsbedrijven zoals Catterton Partners, T A Associates en Leonard Green & Partners zijn genoemd.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN