Dans- en sportmerk Papillon begon 2010 positief. Niet alleen kwam er een nieuw logo, ook ging er een nieuwe showroom open en gaat het bedrijf samenwerken met Het Nationale Ballet. “Een kroon op ons werk,” noemt directeur Chantal Janssen de samenwerking met het bekende dansgezelschap. De samenwerking komt erop neer dat Papillon het dansgezelschap sponsort. In ruil daarvoor stellen dansers zich bijvoorbeeld beschikbaar voor onder meer de fotoshoots van Papillon, en het testen van nieuwe producten. “Er zijn zoveel mogelijkheden, we moeten het nog een beetje uitzoeken.”
De bedoeling van de samenwerking is de banden die het merk heeft met de danswereld te benadrukken. Het originele van Papillon is namelijk dat het zich destijds als enige sportmerk volledig op de dans richtte. Het merk bestaat sinds de jaren vijftig, maar is sinds tien jaar eigendom van directeur Chantal Janssen.
Tegenwoordig richt het merk zich niet meer alleen op ballet, maar ook op populaire danssporten als Zumba. Papillon heeft zeven eigen winkels in Nederland en levert dans- en sportcollecties aan sportzaken in heel Europa. Nieuw dit jaar is verder het logo in de vorm van een abstracte vlinder. Daarnaast opende het merk deze week een nieuwe showroom in het Brandboxx Sport Business Center te Leusden. En er is nog meer nieuws: “Nou ja nieuws...” aarzelt Janssen. “Het is niet echt nieuws, maar wel leuk om te vermelden dat prinses Maxima onlangs de nieuwe balletoutfit van Amalia bij onze vestiging in Den Haag heeft gekocht.” Zo is dat.