Jaaromzetstijging Burberry in 2012 dankzij China
Door FashionUnited
bezig met laden...
"Er
Burberry is in 2014 van plan 25 nieuwe winkels te openen, voornamelijk in grote steden in China en Zuid Amerika. Tegelijkertijd zullen vijftien kleinere winkels in middelgrote steden sluiten. Er worden drie grote winkels in Shanghai geopend, waar het complete Burberry assortiment verkrijgbaar zal zijn. Hiermee komt het totaal aantal winkels in China op 69. In 2014 zal het bedrijf 200 miljoen pond (235 miljoen euro) uitgeven aan uitbreiding, een stijging van 14 procent ten opzichte van het voorafgaande jaar.
"Vooruitblikkend, blijft de marcro-economische omgeving onzeker, maar Burberry verkeert in een goede positie met mogelijkheden per kanaal, regio en product," aldus Ahrendts. Vooral herenmode en accessoires boekten forse groei, met veel groeikansen voor herenmode.
De nettowinst daalde met 3,4 procent naar 254,3 miljoen pond (298,3 miljoen euro) als gevolg van een eenmalige kostenpost van 82,9 miljoen pond (97,2 miljoen euro) door de overname van Burberry's cosmetica franchisepartner. Zonder deze kosten meegerekend steeg de brutowinst met 14 procent naar 428,1 miljoen pond (502 miljoen euro).
De totale omzet bedroeg 1,99 miljard pond (2,33 miljard euro), een stijging van 7,4 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De omzet in Europa en Noord - en Zuid Amerika steeg met 6 procent.
Aandelen in het bedrijf stegen met 17 procent vergeleken met zes maanden geleden.