• Home
  • V1
  • Leads
  • Jam modevakbeurs terug naar de toekomst

Jam modevakbeurs terug naar de toekomst

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Wie in de jeanshandel de juiste merken wil kopen en verkopen was bij modebeurs Jam aan het goede adres. Meer dan 250 jeansmerken en 7200 bezoekers maakten de derde editie van Jam een succes. Tijdens deze editie, die werd gehouden op 13 en 14 juli in Keulen, was het

goed zaken doen.

 

Zeven jaar geleden was Interjeans nog een bekende beurs in Keulen, nu is nieuwkomer Jam vast beraden die positie weer op te bouwen. En dat lukt aardig. Het evenement deed op diverse manieren denken aan vroegere succesvolle beurzen: parkeren op afgelegen zanderig terein, eenvoudige uniforme standbouw en niet te groot. No nonsense. De sfeer op het terrein was prima, niet te druk, maar prettig overzichtelijk en zakelijk.

"De verhuizing van Jam uit München naar Keulen is een goede keus gebleken omdat het evenement zo een centralere en meer bereikbare positie krijgt in Duitsland en de Benelux," vindt organisator Gunther Sommer.

Niet alleen de locatie, ook het aanbod was de moeite waard. Onder de meer dan 250 aanwezige merken, was bijvoorbeeld het populaire Zweedse merk Cheap Monkey en met labels als Hello Kitty en Vive Maria had de beurs meer te bieden dan spijkerbroeken alleen. Frisse vrolijke standbouw, identiek voor elk merk, maakte het bezoekers mogelijk om zich volledig te concentreren op de producten; de collecties. Ook daarbij ligt de focus dus weer op handel.

Kortom, Jam gaat niet over massa en entertainment, maar over tijd voor aanwezigen om even bij te praten, introduceren en handen schudden, en in sommige gevallen gewoon een order te schrijven zoals dat op een vakbeurs moet kunnen. Geen trendy late feestjes waar men 'moet zijn geweest' maar zaken doen.

Standhouder Antonio Sanchez-Camara van DeluxeDistribution is dan ook zeer tevreden over de beurs. "Het is erg prettig" zegt hij, "ook al lopen er niet zo gigantisch veel mensen rond, het is fijn om de mensen die je spreekt een hand te kunnen geven en te weten dat je mogelijk iets aan elkaar hebt. Dat maakt de beurs efficient en prettig werken".

Ook Onno Vos van Gsus heeft er in de twee dagen veel nieuwe klanten bij gekregen. "Veel nieuwe gezichten en mensen die serieus met het vak bezig zijn. Wij staan hier volgende keer zeker weer."

Jam directeur Sebastian Klinder wil komende edities verder focussen op het neerzetten van een sterke lokale jeansbeurs met als focus de business voor Duitsland en de Benelux. Wellicht dat later verder internationaal gekeken wordt, maar Jam doet het stap voor stap.

Bekijk hier meer foto's.


JAM
Jam Cologne
Jeans Affair Munich