Jam: Organisatie tevreden, bezoeker minder
bezig met laden...
Ondanks deze positieve berichten van de organisatie van de Duitse jeansbeurs had het commentaar van aanwezigen een heel andere teneur. FashionUnited bezocht de beurs zaterdag en vooral het weinige aantal bezoekers viel op. Norbert Loew, marketing manager van Bench (Americana GmbH), liet weten niet gelukkig te zijn met de beurs. Volgens de beursorganisatie was het bezoekersaantal 30 procent lager in vergelijking met de wintereditie, Bench schatte dat op 50 tot 60 procent. De marketing manager vertelde volgend jaar waarschijnlijk niet meer deel te nemen aan Jam vanwege het lage niveau van de andere labels die present waren.
De organisatie is optimistisch over de toekomst van Jam. Zij doet er in ieder geval alles aan om volgende editie sterker voor de dag te komen. Marketing en sales manager Günther Sommer: “Ik ben ervan overtuigd dat we – in lijn met de ecomomische situatie – in staat zijn een onverslaanbaar concept neer te zetten in termen van prijs/kwaliteit. We zullen absoluut de discussie met grotere merken, die afwezig waren deze keer, niet nog eens te hoeven voeren, ten einde hen ervan te overtuigen van ons concept […].” Naast wat verbeteringen aan de basis van het concept gaat de organisatie het mannenmode- en ecosegment uitbreiden.
De datum voor de volgende editie van Jam zal begin september bekend worden. Waarschijnlijk zal de overlap met CPD (die deze keer een dag was) dan groter zijn. Aan een shuttle service wordt gewerkt.