• Home
  • V1
  • Leads
  • Jeanslabels focussen op shape en comfort

Jeanslabels focussen op shape en comfort

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Met de belofte van een goede pasvorm of hippe look alleen, kom je als jeansmerk voor vrouwen bijna niet meer aan de bak. Spijkerbroeken moeten totale bewegingsvrijheid bieden en ook de figuurcorrigerende aspecten

worden steeds belangrijker in dit segment. Nieuw is het niet: Not Your Daughter's Jeans (NYDJ) introduceerde de gepatenteerde 'Tummy Tuck' technologie al in 2005, maar op de overvolle denimmarkt zetten steeds meer merken in op deze trend. En dan gaat het niet over een beetje stretch op strategische plaatsen, maar over volwaardige slankmakers met korsetachtige eigenschappen waarin de draagster toch nog lekker kan bewegen.

Levi's kwam

begin deze maand met de nieuwe lijn Revel op de markt. Het is een update van de goedlopende Curve ID die in 2010 werd geïntroduceerd. Waar Curve ID de ideale pasvorm nastreefde gebaseerd op drie figuur-types, worden met Revel ook shapende aspecten geïntroduceerd. Sterker nog - 'Levi’s Revel Jeans Shape, Lift and Lengthen Your Body' - aldus de claim van de fabrikant. Jill Guenza van Levi's zegt: "Deze broek brengt de 'curve' innovatie naar een hoge plan door het vrouwenlichaam te shapen en haar de benen en billen de lift te geven die ze altijd had willen hebben."

Levi's heeft patent aangevraagd op de zogenaamde 'Liquid Shaping' technologie die in de Revel jeans is verwerkt. Door deze technologie wordt de stretch op 'strategische' plekken gecontroleerd, maar blijven de jeans wel lekker zitten. "Andere merken hebben shapende panelen of inserts die veel vrouwen ongemakkelijk vinden," zegt Guenza. "Onze technologie houdt je in vorm, maar is tevens super comfortabel."

Ook bij de Jogg Jeans van Diesel is het shapende aspect aanwezig, maar het Italiaanse merk focust in de marketing meer op de bewegingsvrijheid die de broek biedt. Diesel lanceerde vorige week een jeans die een kruising wil zijn tussen een spijkerbroek en active wear. Een jeans en een joggingbroek ineen dus. Het andere uiterste van de toepassing van stretch in denim.

Seven For All Mankind komt dit najaar met een update voor het 'Slim Illusion' programma dat het merk vorig jaar lanceerde: 'Second Skin Slim Illusion'. Slim Illusion is een strakke denimconstructie met hoogwaardige stretch voor een slank silhouet. Second Skin Slim Ilusion gaat een stap verder: het lichaam wordt in vorm geduwd en gehouden. Waar de meeste jeans na verloop van tijd de vorm van het lichaam aannemen en oprekken, moet bij de jeans van Seven ook na veel dragen de corrigerende werking in tact blijven. Met het Triple Black en Triple Blue programma heeft Seven bovendien een van de laatste dilemma's van stretch jeans getackled; het vervagen van de kleur is verleden tijd, zegt het bedrijf.

Foto's: Uit de najaarscampagnes van (v.b.n.b.) Diesel, Seven For All Mankind en Levi's.

Diesel
Levi's
Seven For All Mankind