• Home
  • V1
  • Leads
  • Jeansmerk Freeballers gelanceerd; feel the freedom

Jeansmerk Freeballers gelanceerd; feel the freedom

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

“Het gaat niet alleen om de broeken, maar ook om de gedachte erachter.” Dat zei Sebastiaan Labrie, Nederlands acteur en presentator, die het nieuwe jeansmerk Freeballers presenteerde in Het Sieraad in Amsterdam. Het van oorsprong

Australische merk bedoeld voor surfers, is door een groep Nederlanders nieuw leven ingeblazen. Het mannelijke jeansmerk onderscheidt zich van andere spijkerbroeken, omdat je onder de broek geen onderbroek hoeft te dragen.

Veel
bekenden zoals George Clooney, Johnny Depp en Orlando Bloom zijn er al openlijk voor uit gekomen dat ze graag de onderbroek in de kast laten liggen: “going commando” of “free-balling” genoemd. Vandaar de merknaam Freeballers. Het niet meer dragen van een onderbroek onder je kleding wordt ook wel geassocieerd met een “stille revolutie”. Dit omdat je immers niet meteen aan de buitenkant kan zien wie wel en geen onderbroek onder zijn kleding draagt.

Freeballers jeans is zonder gedoe van een onderbroek

In eerste instantie was het jeansmerk primair gericht op surfers, zodat je als surfer makkelijk vanuit je wetsuit in je broek kan stappen zonder gedoe van een onderbroek. Nu wil het merk zich ook richten op mannen buiten de surfwereld. De broeken van Freeballers hebben een zachte voering van binnen en ingebouwde liners voor een zo comfortabel mogelijk gevoel. Dit benadrukt het merk nogmaals met hun slogan “Feel the freedom!”. In de jeans zit al een katoenen boxershort verwerkt voorzien van diverse printjes.

Het merk is nieuw leven ingeblazen door vijf Nederlanders. Brandweerman en surfer met passende naam Dennis Paalvast is een van hen. Samen met een collega heeft hij het merk van Australië naar Europa gehaald. Ook Brian Akeroyd van accountantskantoor Amace werkt mee en Robin Akeroyd, voormalig directeur van Crocs Europa en hiervoor betrokken bij merken als Ugg’s, Teva en Hub Footwear. Samen met een groep professionals uit de sport- en fashionindustrie proberen zij Freeballers uit te breiden naar andere Europese landen.

Het is druk in een van de ruimtes van Het Sieraad, dat in het hart van de Baarsjes in Amsterdam ligt. Het licht is gedimd en op een klein podium wordt het nieuwe jeansmerk aan het publiek geïntroduceerd. Door middel van muziek en filmpjes wordt het merk in beeld gebracht. Sebastiaan Labrie benadrukt nogmaals dat het niet alleen gaat om de broeken zelf, maar ook om het gedachtegoed. “Zorg dat je het leven niet al te serieus neemt. Geniet ervan, wees gelukkig. Dat straalt dit jeansmerk ook uit.”

Na afloop van de presentatie begint er muziek en komen geheel onverwacht drie dansers binnen. Enkel gehuld in een spijkerbroek van Freeballers geven zij onder luid applaus een mooie show weg.

De collectie bestaat uit veel verschillende modellen en wassingen en heeft een wat lossere fit dan de meeste jeans van tegenwoordig. Freeballers streeft er naar “world’s most comfortable jeans” te worden.

De verkoop is met name gericht op de betere streetwear en vindt plaats via multi-branded stores. Voor een broek van Freeballers ben je ongeveer honderdtwintig euro kwijt. Ze zijn in Nederland te koop in de denimzaak Baretta Jeans in Den Haag of online via de website.

Romee Linnekamp

freeballers