John Lewis promoot productie in thuisland
Door FashionUnited
bezig met laden...
He
Niet alleen vanwege kwaliteit en vakmanschap wordt produceren in het thuisland steeds populairder. Ook snelheid is een belangrijke reden voor modebedrijven om in hun eigen land of regio te produceren. Op de 27e editie van de IAF World Apparel Convention afgelopen maand bleek dat speed-to-market zelfs belangrijker is geworden dan prijs. Door internet worden modetrends razendsnel verspreid, waardoor de consument in toenemende mate behoefte heeft aan merken die daar snel op kunnen inspringen.
Amerikaanse modebedrijven als Abercrombie & Fitch, Men’s Warehouse, Penny’s en VF kiezen daarom steeds vaker voor leveranciers op hun eigen continent in plaats van in lagelonenlanden als China, Vietnam en Bangladesh.Bij een collectie die geproduceerd wordt in Azië duurt het 85 tot 120 dagen voordat het in de winkels ligt, terwijl leveranciers in Mexico, Honduras, Nicaragua en Haïti binnen 54 à 60 dagen collecties op de Amerikaanse markt kunnen leveren. Volgens brancheorganisatie Modint zijn ook Europese modebedrijven zich op dit moment aan het oriënteren om de productie te verplaatsen naar hun eigen land of regio.
Lees hier meer over de IAF World Apparel Convention.
Lees hier meer over modebedrijven die hun productie verplaatsen naar eigen land of regio.
IAF
John Lewis
MODINT