Kapitaalinjectie mode-community Fashiolista.com
Door FashionUnited
bezig met laden...
De website is gestart door vier techneuten die eerder een vergelijkingssite voor elektronica hadden opgericht. Een jaar geleden besloten zij zich op de modemarkt te storten. "Een leuke en snel groeiende internetmarkt," zegt mede-oprichter en directeur Joost Nauta. De techneuten vroegen een groep studentes van het Amfi om hen wegwijs te maken in de modewereld en die van het online shoppen. "In feite is dat onze raad van advies," zegt Nauta. Op 29 april 2010 werd de site officieel gelanceerd. Binnen een maand had de community 3000 gebruikers (90 procent uit Brazilië). Negen maanden later telt het bedrijf tien werknemers en leden in honderd landen die samen meer dan 300.000 mode-items hebben toegevoegd. Nauta hoopt voor eind 2011 op een miljoen geregistreerde gebruikers.
Via
Volgens Mattias Ljungman, partner bij Atomico, is Fashiolista.com een voorbeeld van een high-potential start-up met significante groeimogelijkheden. "We doen deze investering samen met de Nederlandse investeerders Marc Schröder en Michiel Muller." (Schröder en Muller zijn als oprichters betrokken geweest bij verschillende succesvolle start-ups waaronder Tango en Route Mobiel, red.). "Ik kijk er naar uit om Fashiolista samen met de oprichters en onze mede-investeerders in de komende jaren naar een wereldwijd
succes te tillen," zegt Ljungman in het persbericht.
Fashiolista