Karen Radley: "Scoop is uitverkocht"
bezig met laden...
Wat miste in het huidige beursaanbod in Londen?
Ik ben werkzaam geweest als agent voor internationale merken als Missoni en Fendi. Die merken wilden niet exposeren op de huidige beurzen in Londen, omdat zij die niet geschikt vonden. Dat gat wil ik opvullen met Scoop International. Uit de reacties die ik tot nu toe heb gekregen komt dat gemis ook naar voren: 'Het werd tijd', krijg ik van veel mensen te horen.
W
Bij de lancering en de eerste editie nog niet. We do our own thing. Wel wordt gratis vervoer georganiseerd tussen Olympia (waar vakbeurs Pure plaatsvindt, red.) en de Saatchi Gallery waar Scoop zal zijn.
U organiseert de beurs in een kunstgalerie
Inderdaad, fashion meets art. Het vloerplan is open, zoals een showroom, met aan de muren kunst. Er zijn wel vaker evenementen in de Saatchi Gallery, maar dan worden de kunstinstallaties meestal verwijderd. Nu niet.
Wat is nu uw grootste uitdaging?
We zijn uitverkocht en ik zal een aantal labels teleur moeten stellen en op een wachtlijst plaatsen. Deze eerste editie biedt ruimte aan ongeveer 70 exposanten, maar ik zie al mogelijkheden om deze zomer uit te breiden.
Heeft u verder al plannen?
Ik wil dat de beurs gaat reizen, dat er een tweede event komt in het buitenland. Ik heb ook al een aanbod ontvangen van over de grens, waar precies kan ik nog niet zeggen.
Scoop International wordt een tweejaarlijkse vakbeurs. Deelnemende merken zijn onder andere Archerie, Babzoe, Ella Luna, La Perla (lingerie en avondmode), Margit Brandt, L'Autre Chose, Plein Sud, Betty Jackson Two en Zapa. De beurs is gelijktijdig met vakbeurzen als Pure, Margin en Stitch Menswear.