In Denemarken is Karmameju inmiddels een begrip, maar sinds een klein jaar wordt het Deense home- en loungewearlabel ook in de Benelux verkocht. En niet zonder succes. “We staan nu twee maanden op de beurs in Culemborg(ETC Expo) en hebben al vijf nieuwe klanten,” vertelt Ingrid van Pernis van Karmameju Benelux. “Ook hebben veel winkels interesse getoond het label op te nemen in hun assortiment.”
Karmameju werd in 2000 opgericht door voormalig topmodel Mette Skaerbaek, die tien jaar lang in steden als Milaan, Parijs, New York, Sydney, Tokio en Londen woonde. Door het vele verhuizen groeide de behoefte aan een comfortabel huis en dit vormde de basis voor de start-up van Karmameju, dat in 2004 de Deense Gazelle Price (Een Deense prijs van kranten in Denemarken uitgereikt aan bedrijven met de sterkste groei over een periode van vier jaar) in de wacht sleepte.
Wat begon met een lijn met kwalitatief hoogwaardige spullen voor in huis zoals kussens, gordijnen, handdoeken, etuis en hangmatten is inmiddels uitgegroeid tot een label met vier verschillende lijnen: de living collection, lounge meubels, de 100 procent collectie en de loungewear collection met sokken, leggings en T-shirts. Niet voor niks is het woord karma in de naam opgenomen; het doel van Karmameju is mensen een rustgevend gevoel te geven.
De collecties van Karmameju zijn te koop in zowel modewinkels als interieur- en lifestylewinkels in Antwerpen, Amsterdam, Breda, Heilo en Soest.