KKR koopt Sandro, Maje en Claudie Pierlot
bezig met laden...
Evelyne Chétrite,
De modelabels Sandro, Maje en Claudie Pierlot zijn de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid, door winkelopeningen en door like-for-like omzetgroei. Via de 570 verkooppunten in Europa, Azië en de Verenigde Staten genereerde het bedrijf het afgelopen jaar een omzet van 350 miljoen euro.
Door de investeringen van KKR kan het bedrijf verder groeien. Voor dit jaar staan er 150 winkelopeningen gepland voor de modelabels, vooral buiten thuisland Frankrijk.
De merken staan bekend om hun 'je ne sais quoi-gevoel'. Evelyne Chétrite richtte in 1984 het merk Sandro op, in 2004 opende de eerste eigen winkel. Chétrite’s zus Judith Milgrom lanceerde Maje. Het merk staat voor een resoluut vrouwelijk silhouet; zowel sober en stijlvol als gewaagd.
Hoeveel geld gemoeid is met de overname door KKR is niet bekend gemaakt. Eerder gingen geruchten dat de investeringsmaatschappij een bod had gedaan van 650 miljoen euro. Voor de overname van KKR waren de aandelen in handen van de Franse zussen. LVMH-topman Bernard Arnault was met L Capital in het bezit van 51 procent van de effecten.
Foto: Maje