Kleding bij Albert Heijn, maar 'geen mode'
bezig met laden...
Op kledinggebied zijn nieuw in het assortiment van de grootgrutter T-shirts, babytextiel en kindernachtkleding. Het aanbod in sokken, panty’s en ondergoed is uitgebreid. Toch begeeft de supermarkt zich niet op het gebied van mode, vindt Frans Deumens, manager Non Food bij Albert Heijn: “Het zijn allemaal spullen waarmee je je niet profileert; artikelen die dicht op de huid zitten, die je makkelijk even meeneemt bij het boodschappen doen,” legt hij uit. Wel zullen er soms actiematig artikelen op modeniveau in het assortiment verschijnen -zoals nu de regenlaarzen en overhemden- vertelt Deumens: “Zo willen we in de komende tijd onderzoeken waar onze grens ligt.”
Het reguliere assortiment van de uitgebreide formule behelst vier nieuwe categoriën: Slapen & Aankleden, Werken & Spelen, Koken & Wonen, Kijken & Lezen. De nieuwe producten zijn op te delen in drie stijlcategoriën: strak, basis en warm. Voor de ontwikkeling van het assortiment stelde AH een eigen stylingteam aan, die diverse dessins ontwierp waaronder een met Hollandse iconen als een Zaans huisje en molentjes. De collectie zal in elk geval elk seizoen wisselen.
De aftrap voor het assortiment non-food nieuwe stijl werd gegeven in de vijf grootste winkels van Albert Heijn. De komende twaalf weken worden 46 andere filialen van het concern omgebouwd. Voorlopig zijn de artikelen niet verkrijgbaar op ah.nl. Het nieuwe assortiment bevat ruim 1.200 Non-Food artikelen onder het AH-huismerk.