• Home
  • V1
  • Leads
  • Kopers Bandolera laten het afweten

Kopers Bandolera laten het afweten

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Een doorstart voor het modemerk Bandolera valt naar alle waarschijnlijkheid niet meer te realiseren. Curator Jos Borsboom schrijft in het faillissementsverslag dat er gesprekken zijn gevoerd met diverse kandidaten, maar dat de kans dat Bandolera

zal worden voortgezet zeer klein is. Voor sublabel Not the Same werd vorige maand een koper gevonden.

Linen 4

Ever B.V. kocht de voorraad van het label Not the Same voor 400.000 euro. De koopprijs voor de kantoorinventaris bedroeg 15.000 euro. Voor de goodwill betaalde Linen 4 Ever een bedrag van 100.000 euro. De nieuwe eigenaar beschikt ook over de vijf winkels en een deel van het personeel. In totaal waren 263 werknemers in dienst bij de merken Bandolera en Not the Same.

Als reden voor het faillissement wordt verwezen naar de economische crisis. Maar ook naar de overname van het bedrijf in 2008. Toen het modebedrijf na een periode van sterke groei werd verkocht voor 45 miljoen euro aan de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen (GIMV), verlieten belangrijke medewerkers het bedrijf. In korte tijd stortte de gehele verkoop - zowel groothandel als detailhandel - in.

De ING bank investeerde de jaren daarop nog flink in Bandolera – nadat de eigenaar de aandelen in de Bandolera-groep voor 1 euro had overgedragen aan de bank - maar gaf in oktober 2012 aan geen aanvullend krediet meer te verstrekken. Sindsdien werd er tevergeefs gezocht naar investeerders. Bandolera kon geen nieuwe collectie meer inkopen voor 2013, wat het voortbestaan onmogelijk maakte.

De 27 Nederlandse Bandolera-winkels bleven de afgelopen tijd open. Consumenten kunnen hier - met uitzondering van het filiaal in Almere - in ieder geval tot 31 maart terecht. De ING Bank zal een deel van de Bandolera-voorraad verkopen aan winkeliers en opkopers. Voor de Belgische, Franse en Duitse tak van Bandolera wordt faillissement aangevraagd.

Bandolera werd opgericht in 1985 met het label Bandolera, een merk dat zakelijke kleding brengt voor vrouwen in de leeftijdsgroep 30 tot 55. In 2004 werd het uitgebreid met het merk NTS, dat vrijetijdskleding biedt voor vrouwen tussen de 25 en 45.

Bandolera
Not the Same