Kuyichi begint eigen winkels
bezig met laden...
Dat winkelconcept blijft niet beperkt tot Nederland. In Frankrijk gaat komend jaar een showroom open in Parijs en in de winter van 2010 is het de bedoeling dat er behalve in Nederland ook een winkel geopend wordt in Duitsland en in Frankrijk. Om deze uitbreiding van het bedijf te ondersteunen, gaat een reclamecampagne van start ontwikkeld door reclamebureau TWBA.
In de nieuwe collectie gebruikte het merk duizenden PET-flessen, die gerecycled werden tot jassen en T-shirts. Ook de eerste spijkerbroek van dit materiaal is afgeleverd: Lisa, het slim-fit model voor dames. Ander materiaal dat werd gebruikt was biologische of gerecyclede katoen, hennep, lenpur en tencel.
Van de driedubbel gestikte zoom tot het gerecyclede papier van het etiket; overal is over nagedacht en alles is zo milieuvriendelijk mogelijk gedaan. Toch valt er nog steeds iets te verbeteren, zegt Tony Tonnaer, directeur van het merk. Zo zijn bijvoorbeeld de knopen en ritsen nog niet volledig naar zijn zin. “En het natuurlijk verven is nog steeds een probleem,” geeft hij als voorbeeld. “Natuurlijke verf pakt niet zo goed als synthetische.”
Maar er wordt aan gewerkt: Kuyichi is inmiddels al zover dat het water van het indigobad dat kleur geeft aan de spijkerbroeken nu kan worden hergebruikt. Ook het design is innovatief. De zomercollectie ‘10 borduurt voort op de lossere fits. Voor dames bijvoorbeeld in de boyfriend fit-broek met gestreepte omslag, een oversized hotpant en een minirok. Heren kunnen zich hullen in een regular tapered fit met chambray-omslag en een western denim shirt.