Label 54 viert komst Fullcircle
bezig met laden...
“In Engeland is Fullcircle al vijftien jaar een heel goedlopend product,” zegt Sebastiaan Labrie.Tijdens de presentatie van de herst- en wintercollectie van 2010 en 2011 van Fullcircle fungeerde de acteur en presentator als host. Het modelabel begon in 1996 met kleding voor de modebewuste man. Vijf jaar later volgde de damescollectie. Begin dit jaar werd bekend dat het Britse merk dankzij Leon Heppner van Fashion Instinct, naar Nederland zou komen. De distributeur was hier twee jaar mee bezig geweest, omdat het label eerst niet happig was met de introductie in een nieuw land.
Inmiddels
Volgens Labrie heeft Label 54, met jeans en streetwear, een Londense look. “Een beetje voor de rockers onder ons,” zegt hij. De damescollectie van dit winterseizoen is opgebouwd uit vier thema’s: Urban Tribal, Puritanical, Clockword Orange en Retro Futurism. Grijstinten gecombineerd met fuchsia, kobaltblauw en kaki staan centraal in de collectie. Stoffen worden gemixt, zoals leer met wol, of denim. In het Puritanical thema zijn veel asymmetriche details terug te vinden. De herencollectie werd geïnspireerd op Outdoor Americana en Urban Protection. Het merk presenteerde veel kaki-kleuren. Naast geblokte houthakkersshirts en bomber jacks behoren ook T-shirts met grommende honden tot de mannencollectie voor volgende winter.
De prijzen variëren van 49,90 euro voor een herenshirt of gebreide muts, tot 289,90 euro voor een wollen winterjas.