Lake Side werkt met Modemeisjes aan naamsbekendheid
bezig met laden...
Eén
Met de samenwerking hoopt Lake Side een nieuwe doelgroep aan te spreken – al past de collectie volgens het bedrijf ook heel goed bij de huidige klant, de trendy consument in dorpen en subcentra’s – het voornaamste doel was echter om nog meer naambekendheid te genereren voor Lake Side. “We hebben nu negentig winkels en een online shop, waarin we laatste trends doorvertalen voor onze klanten, maar we willen graag een nog groter publiek aanspreken en aan ons binden,” vertelt Curina.
Een investering is het natuurlijk wel, zo'n samenwerking. Hoeveel geld er in is gestoken, wil Lake Side niet kwijt. Wel dat het het waard is. Al moet natuurlijk nog blijken of de vrouwelijke jurkjes, stoere jeans, T-shirts, shorts, blazers en blousjes in de smaak vallen bij het Lake Side publiek. De collectie bestaat uit drie stijlen: city chic & timeless trendy van Josh Veldhuizen, geïnspireerd op de stijl van de Amerikaanse Olivia Palermo, leopard gold & glamour rock van Maria Tailor, waarbij zangeres Beyoncé het voorbeeld was, en business sexy & party flirt van Tamara Elbaz, geïnspireerd op de zakelijke stijl van ontwerpster Victoria Beckham. Volgens Lake Side is deze eerste lijn een goede start voor een langere samenwerking met Tailor,
Veldhuizen en Elbaz.
Ook qua expansie is Lake Side aan het investeren. Dit jaar worden vijftien nieuwe vestigingen geopend. De komende jaren zullen daar nog eens honderd winkels bijkomen. Lake Side verkoopt vooral jeans en naast de eigen merken Refill & Construction voor heren en Sensation & Winck voor dames, ook externe merken.