Leerlabel DNA gaat internationaal
Door FashionUnited
bezig met laden...
Sinds begin januari heeft DNA een nieuwe sales manager in dienst: Vincent Degenaar is verantwoordelijk voor de geplande expansie in binnen- en buitenland. Hiervoor had hij soortgelijke functies onder meer bij Joop! en Armani Jeans. In eigen land heeft DNA nu zo'n vijftig verkooppunten. Degenaar verwacht dat aantal binnen twee jaar tijd te kunnen verdubbelen. Voor de internationale expansie wil hij een solide distributienetwerk van importeurs opzetten. "Ik vind belangrijker dat het goed gebeurt dan dat het opeens heel snel gaat," is zijn argument. DNA start met uitbreiding in nabij gelegen landen zoals Duitsland, België, Zwitserland en Scandinavië. "Als we in ieder land met twintig tot dertig verkooppunten kunnen beginnen, ben ik heel tevreden." Plannen om zelf de verkoop aan consumenten ter hand te nemen, bijvoorbeeld middels een flagshipstore, webshop of corner, zijn er niet. "Ik denk dat het op dit moment beter is om dat aan onze retailpartners over te laten," zegt Degenaar.
DNA is bij de komende editie van de Modefabriek op 25 en 26 januari te vinden in het - nieuwe - segment Appearance.
Beeld: DNA
DNA
Goosecraft
Netraco Garments