• Home
  • V1
  • Leads
  • Leerlabel DNA gaat internationaal

Leerlabel DNA gaat internationaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het luxe leerlabel DNA wordt internationaal actief. Half december heeft het merk voor het eerst uitgeleverd aan modewarenhuis Theresa in München en kort na Kerst kwam er al een nabestelling binnen. DNA wil zowel nationaal als internationaal flink uitbreiden. Volgens de nieuwe

sales manager is een verdubbeling mogelijk van het aantal verkooppunten in thuisland Nederland.

DNA bestaat sinds 1994 en heeft momenteel veel succes met een strechlegging van nappaleer (retailprijs 575 euro) die de winkels uit vliegt. Dit item, evenals een goedlopend leren jurkje behoren tot het never out of stockprogramma van het merk. Het merk ging in juni 2008 een strategische samenwerking aan met Netraco Garments. Netraco is producent van leerproducten voor grootwinkelbedrijven en moederbedrijf van het hippe leerlabel Goosecraft, dat zich in een iets lagere prijscategorie dan DNA bevindt en het ook erg goed doet. (Goosecraft heeft in de drie jaar dat het bestaat een retailnetwerk van zo'n driehonderd verkooppunten opgebouwd; twintig in het buitenland en 280 in Nederland).

Sinds begin januari heeft DNA een nieuwe sales manager in dienst: Vincent Degenaar is verantwoordelijk voor de geplande expansie in binnen- en buitenland. Hiervoor had hij soortgelijke functies onder meer bij Joop! en Armani Jeans. In eigen land heeft DNA nu zo'n vijftig verkooppunten. Degenaar verwacht dat aantal binnen twee jaar tijd te kunnen verdubbelen. Voor de internationale expansie wil hij een solide distributienetwerk van importeurs opzetten. "Ik vind belangrijker dat het goed gebeurt dan dat het opeens heel snel gaat," is zijn argument. DNA start met uitbreiding in nabij gelegen landen zoals Duitsland, België, Zwitserland en Scandinavië. "Als we in ieder land met twintig tot dertig verkooppunten kunnen beginnen, ben ik heel tevreden." Plannen om zelf de verkoop aan consumenten ter hand te nemen, bijvoorbeeld middels een flagshipstore, webshop of corner, zijn er niet. "Ik denk dat het op dit moment beter is om dat aan onze retailpartners over te laten," zegt Degenaar.
DNA is bij de komende editie van de Modefabriek op 25 en 26 januari te vinden in het - nieuwe - segment Appearance.

Beeld: DNA

DNA
Goosecraft
Netraco Garments