• Home
  • V1
  • Leads
  • Levi's opent pop-upstore in Amsterdam

Levi's opent pop-upstore in Amsterdam

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Champagne, mini-burgers en garnalentaartjes: Levi’s haalde woensdagavond alles uit de kast om de massaal toegestroomde pers en modebloggers te imponeren met hun pop-upstore in Amsterdam.

In de tijdelijke winkel, die onderdeel is van de nieuwe, internationale damescampagne ‘Jeans for Us’, kunnen vrouwen de komende weken kennis maken met de uitbreiding van de Levi’s Curve ID: een jeans waarbij de maatvoering die niet gebaseerd is op confectiemaat, maar op de verhouding tussen taille, heupen en billen. Ook wil Levi's consumenten een voorproefje geven van de nieuwe twee verdiepingentellende denimstore die Levi’s medio november in Amsterdam opent.

In

de pop-upstore wil Levi’s klanten in een relaxte omgeving aan dé ideale jeans helpen. Voor ruime, witte paskamers en metershoge passspiegels staan verkoopmedewerkers met meetlinten klaar om klanten op te nemen. Vrouwen wordt gevraagd hun armen te kruisen voor hun borst en naar links te buigen, zodat een verkoper de taille kan opmeten. Vervolgens is het de beurt aan de heupen en de billen. “In het begin is dat best ongemakkelijk,” vertelt Perre van den Brink, consumer marketing manager van Levi's. “Een verkoper stapt toch je comfort zone binnen. Maar je merkt dat als een klant eenmaal gaat passen, ze daarna sneller de paskamer uit durven komen."

Voor de opening van het nieuwe filliaal aan de Kalverstraat 160 heeft Levi’s haar team de afgelopen weken getraind om maten op te kunnen nemen. Sinds deze week brengen de verkopers dat in de praktijk in de pop-upstore, die afgelopen maandag werd geopend. “Het is een stuk arbeidsintensiever in plaats van een klant de juiste maat aangeven, maar krijgt er veel voor terug. Het past bij deze tijd. We merken dat klanten steeds meer waarde hechten aan kwaliteit en shoppingexperience."

Anderhalf jaar geleden startte Levi’s met Curve ID als antwoord op de frustratie waar veel vrouwen mee te maken krijgen als ze op zoek zijn naar een goede jeans. Meer dan de helft van de vrouwen past minimaal tien verschillende spijkerbroeken voordat ze er een aanschaft en 67 procent gelooft dat jeans alleen zijn gemaakt voor vrouwen met een ideaal figuur en dus niet voor de doorsnee vrouw. Levi’s onderzocht naar eigen zeggen 60.000 vrouwen met 3D-bodyscans en vond de maatvoering opnieuw uit. Daar zijn drie modellen uitgekomen gebaseerd op de lichaamstypes van een vrouw: de Slight Curve, Demi Curve en de Bold Curve.

Bij de nieuwe modellen is vooral rekening gehouden met de verhouding tussen heupen en taillen. Hoe groter het verschil in centimeters, hoe ‘curvier’ een vrouw is. Levi’s claimt met de drie body shapes voor 80 procent van de vrouwen wereldwijd dé perfecte broek te hebben. Nieuw dit jaar is het grote aantal verschillende wassingen en breedtes. “We hebben de collectie uitgebreid, omdat we geloven in het concept. We hebben vorig jaar gezien dat het werkt,” aldus de woordvoerder van Levi’s. En, het moet gezegd worden: tijdens de perspresentatie stapt de ene na de andere vrouw de paskamer uit in een spijkerbroek die gegoten zit. Ook de cijfers liegen er niet om: inmiddels hebben meer dan een miljoen vrouwen wereldwijd een Curve ID in de kast hangen.

Naast de nieuwe campagne is Levi’s ook druk bezig met de opening van een nieuwe, grote winkel op een A1-locatie: de Kalverstraat 167. Het jeansmerk kondigde eerder dit jaar aan de samenwerking met franchisepartner Gebroeders Coster BV te beëindigen en voortaan zelf Levi’s winkels en shop-in-shops in Nederland te openen. In Amsterdam zijn inmiddels vier winkels gesloten. Medio november gaat de nieuwe Levi’s store open. De Levi’s Curve ID pop-upstore is nog tot 2 oktober te bezoeken in de Kalverstraat 101 in Amsterdam.

Stephanie Broek

 

Curve ID
Levi's
Levi Strauss