Li-Ning tracht opnieuw Europa te veroveren
bezig met laden...
Li-Ning koestert de ambitie voor 2018 uit te groeien tot een van de vijf grootste sportmerken ter wereld. In thuisland China heeft Li-Ning een marktaandeel van 14 procent en is daarmee na Nike en Puma het grootste sportmerk van het land. In 2007 werd het merk in Nederland geïntroduceerd en opende filialen in Maastricht en in Almere, maar het grote succes bleef uit en beide winkels zijn inmiddels weer gesloten. In 2009 probeerde het merk het in de Benelux opnieuw met de introductie van een lijn van rapper Ali B, maar ook dat werd geen grote klapper.
Medio 2010 telde Li-Ning 7.478 eigen winkels en 891 verkooppunten wereldwijd. Het streefcijfer voor eind 2011 is 8.500 eigen winkels. Naast het eigen merk produceert en distribueert Li-Ning ook (onder licentie) voor de Franse merken Aigle en Kason en het Italiaanse Lotto. In augustus 2010 maakte het concern de halfjaar resultaten bekend en rapporteerde een omzetgroei van 11,2 procent naar 4,5 miljard yen (505 miljoen euro). De bruto winst bedroeg 2,1 miljard yen (242 miljoen euro) een stijging van 11,5 procent ten opzichte van de eerste helft van 2009. De operationele winst bedroeg 813 miljoen yen (91 miljoen euro).