Limited edition kledingstukken bij We Are Labels
bezig met laden...
De achterkant is iets langer dan de voorkant. Het ontwerp heeft kleine mouwtjes en op de borst zit een zakje, zo omschrijft Pieters de top van Modström voor We Are Labels. "De top is verkrijgbaar in twee kleuren: zeegroen en donkerblauw. We hebben het item samen met Modström ontworpen. Van te voren lag er niets vast, niet eens wat voor soort kledingstuk het ging worden. We hebben puur gekeken naar wat zij leuk vonden en wat bij We Are Labels past," legt de online coördinator uit.
We Are Labels gaat samenwerking aan met zes bestverkopende labels
Het is de tweede keer dat de Amsterdamse modeketen de handen ineen slaat met een modemerk. Eerder dit jaar werkte het bedrijf samen met Minimum. "Toen hadden we een limited edition top en broekje, een pakje dus eigenlijk, zwart-wit gestreept. Dat verkocht onwijs goed."
Na de top met het Scandinavische label wil We Are Labels nog vier keer exclusieve mode-items uitbrengen. De reden? "We hebben onlangs onze zesde winkel geopend. Om dat te vieren hebben we in samenwerking met onze zes bestverkopende merken limited edition items ontworpen." Met welke merken We Are Labels nog meer in zee gaat, wil Pieters liever nog even voor zich houden. "Dat is nog even geheim. Maar zodra ik het mag zeggen laat ik het je als eerste weten, oké?"
Bloggers voor We Are Labels
Voor de exclusieve items werkt het modebedrijf ook samen met bloggers. "Dat vinden we gewoon leuk," aldus Pieters. Of de verkoop stijgt door de bloggers, durft ze niet te zeggen. "We vroegen Marieke Koks van Cottan and Cream of zij de top als eerste wilde dragen. Dat heeft zulke mooie foto's opgeleverd. Zij heeft die weer gedeeld via Facebook, inclusief een winactie. We proberen een blogger te zoeken die echt past bij het item. Sommige bloggers hebben bijvoorbeeld een cleane stijl en anderen zijn meer hippie."
Volgens Pieters was de eerste samenwerking dankzij blogger Isabellamachine.com een succes. “De outfit paste echt bij haar. Het was zo treffend en stond zo leuk.”
Amsterdamse modeketen We Are Labels heeft zesde filiaal geopend
De eerste winkel van We Are Labels opende in 2010 in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Anderhalf jaar later opende het bedrijf nog twee filialen in Amsterdam - in de Utrechtsestraat en in de Negen Straatjes - en een webshop. Vorig jaar kwam er een herenmodewinkel bij en begin dit jaar een tweede boetiek in de Negen Straatjes. Ook ging We Are Labels een samenwerking aan met concept store Hutspot aan de Rozengracht in Amsterdam en nam het bedrijf webwinkel Welikefashion.com over.
We Are Labels vermijdt grote labels en verkoopt merken als Mbym, Marie-Sixtine, Minimum, Nümph, Gestuz, Eleven Paris, Just Female en Samsoe & Samsoe. De inkopers doen aan cherry picking: het bedrijf zal nooit een hele collectie van een merk inkopen, en ook zeker niet te veel stuks, zodat het exclusief blijft.
De zesde winkel van het merk, in de Pijp, ging onlangs open. “Dat is eigenlijk onze flagshipstore,” legt Pieters uit. “Deze winkel verkoopt als enige ook gifts, zoals vazen, whiskeyglazen of ouderwetse tandpasta. We kijken natuurlijk wel of de artikelen passen bij We Are Labels.” Hoe wordt die identiteit bewaakt? “Dat lukt vooral, omdat we goede inkopers hebben. Zij kijken kritisch wat wel en niet bij ons past.”