• Home
  • V1
  • Leads
  • LIVE: Isabel Marant voor H&M van minuut tot minuut

LIVE: Isabel Marant voor H&M van minuut tot minuut

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Dit live artikel is gesloten.
Wordt het vechten om het wollen vest of de pailletten broek van Isabel Marant voor H&M? FashionUnited doet vandaag live verslag van de lancering van de designercollectie.



17.15
Nu alle fashionista's hun Isabel Marant voor H&M spulletjes hebben bemachtigd, sluiten we dit live artikel af.



17.00
De winkels gaan bijna dicht. Niet gelukt om een kledingstuk van Isabel Marant voor H&M te bemachtigen? Word Bekende Nederlander. Gisteravond mochten bekende modeliefhebbers als presentatrice Lauren Verster en Josje Huisman van K3 al hun slag slaan bij een exclusieve lancering.





16.40
De Amerikaanse actrice Kate Hudson is Isabel Marant-fan van het eerste uur, maar vindt de kleding te duur geworden. "Ik ben geen grote high-end fashion shopper," zegt de actrice die toegeeft de jurken die ze tijdens rode loper-events draagt te lenen. "Je kunt geen designerkleding kopen als je twee kinderen hebt en schoolgeld moet betalen. Ik wou dat ik het kon, maar de waarheid is dat die kledingstukken gewoon zo duur zijn. Voordat Isabel Marant beroemd en miljonair was, ging ik naar haar winkel in Parijs and go crazy, toen was het zo betaalbaar," zegt ze tegen Harper's Bazaar.



15.55

Geïnspireerd door Isabel Marant? De website Missladyfinger.com legt uit hoe je matchende nagels maakt.





14.53
Urenlang wachten kan nieuwe vriendschappen opleveren.





14.17
Het Duitse online modeplatform Stylight, dat ook actief is in landen als Nederland, Oostenrijk en Zwitserland, maakte een infografic over de samenwerkingen van H&M met designers. Zo blijkt Maison Martin Margiela de duurste collectie tot nu toe. De eerste samenwerking was met Karl Lagerfeld. H&M deelde toen ontbijtjes en een gratis T-shirt uit aan de 200 consumenten die vooraan in de rij stonden bij de winkels.

13.45
Online is een groot deel van de damescollectie inmiddels uitverkocht, maar de paillettenbroek blijkt nog in alle maten verkrijgbaar.





12.59
Michou Basu, modejournalist voor de Telegraaf, laat ons geweten opspelen.



12.48
Fabsugar.com kijkt alvast vooruit naar de volgende samenwerking. Op de website kunnen internetters stemmen welke ontwerper er na Isabel Marant de samenwerking aan moet gaan met H&M. Tot nu toe gaan de meeste stemmen naar Victoria Beckham, gevolgd door Olsen twins Ashley en Mary-Kate Olsen van The Row.



12.31

Economische recessie? De Britse Serena, uit Manchester, spendeerde 694,87 pond (828,51 euro) in de H&M-winkel voor de Isabel Marant collectie.



12.20

Voor wie nog steeds boos op 'vernieuwen' klikt in de webshop van H&M: bekijk hier alvast de nieuwe wintercampagne van de Parijse ontwerpster Isabel Marant.



12.04
Marktplaats.nl stroomt langzaam vol...





11.55
Na eindeloos de pagina van de webshop vernieuwd te hebben, en tevergeefs aan de lijn te hebben gehangen bij de klantenservice is het gelukt: de FashionUnited redactie heeft haar aankopen binnen!





11.44
Ook Anna uit Amsterdam vond precies waar ze naar op zoek was. “Ik heb het colbert met satijnen biesjes, de donkergrijze oversized winterjas en de rode sweater voor mijn moeder. Het was het wachten meer dan waard. Ik heb er twee vrij klassieke stukken bij van goeie kwaliteit voor relatief weinig geld.”




11.30
Blije winkelklanten showen hun aankopen op Instagram. Blogger @MaritDrijfhout van Style in the City heeft de enkellaarsjes en sjaal weten te bemachtigen in Groningen.





11.22

De telefonische klantenservice van H&M Nederland draait weer op volle toeren. Via Twitter raadt de modeketen klanten die de online shop niet inkomen aan om telefonisch te bestellen.

11.18

In Den Haag kunnen de laatste wachtenden bijna naar binnen.



11.11
Flo uit Amsterdam, die vanochtend om zes uur voor de deur van H&M stond, is dolgelukkig met haar aankopen.





11.02
In het Belgische Gent zijn de rekken inmiddels bijna leeg.



10.55
Op de herenafdeling is het beduidend rustiger. Hier geen dranghekken, bandjes of kleursysteem, maar vrij shoppen.





10.46

Niet alleen de Nederlandse webshop van H&M heeft problemen. Ook in Groot-Brittannië lukt het consumenten niet om hun Isabel Marant items af te rekenen. Caroline twittert dat ze haar dag niet heeft.



10.40
Het team van H&M vult non-stop aan.





10.31

H&M Zwitserland twittert foto's van de eerste gelukkige klanten en roept op om ook te komen.



10.20
Een nieuwe lading mensen mag naar binnen bij het H&M filiaal op de Dam.




10.14

De telefonische klantenservice van H&M Nederland kan de druk niet aan. De verbinding wordt automatisch verbroken.



10.11

Ook op de webshop is het druk voor de collectie van Isabel Marant. Gefrustreerde shoppers zien dat H&M bezig is met technisch onderhoud.



10.00

Vanaf nu kan er ook online geshopt worden.





9.40 (3.40 in New York)

Ook bij de nieuwste H&M-winkel, een flagshipstore op Times Square in New York, kan de collectie geshopt worden. De winkel opende om middernacht met hulp van Lady Gaga.



9.34
De eerste wachtenden slaan hun slag.





9.27
Vriendinnen Justine en Doreen uit Amsterdam stonden vannacht om drie uur als eerste in de rij. Opstaan voor dag en dauw om de mooiste items te scoren is inmiddels traditie voor de vriendinnen geworden. "Behalve Versace waren we overal bij," vertelt Justine. "Bij die lancering zaten we achter de computer. We waren niet zo'n grote fan van de collectie om er een halve nacht voor in de kou te staan."

De tijd doden ze met kletsen met andere Isabel Marant-fans. Het inkakmoment kwam om zes uur. "Toen beseften we dat we nog drie uur moesten wachten," aldus Justine. Gelukkig was daar H&M met koffie, thee en paraplu's.

Hun shopmissie: de enkellaarsjes met franjes, het grote gebreide vest en de gouden pantalon.



9.18
Er zijn heuse spelregels opgesteld voor de fans.





9.10
Dranghekken en een tienkoppig beveiligingsteam om de lancering in goede banen te leiden.





9.00
De dresscode: de Isabel Marant sneakers.





8.30
Een bescheiden rij bij het H&M filiaal op de Dam in Amsterdam.





8.00

Blogger Aranka van der Voorden van Arankaworld.com kondigde gisteren op Instagram aan dat ze om 8.00 uur in de rij gaat staan.








7.15

"Voor mij draait mode helemaal om persoonlijkheid, je eigen gevoel volgen en je zelfvertrouwen," aldus de ontwerpster. Marant is geboren en getogen in Parijs en beheerst volgens H&M perfect de nonchalante modestijl van de Fransen. Ze mixt urbanelementen met boho-elegantie en rock 'n roll. De sleehaksneaker die Marant in 2011 lanceerde was een enorme hit. Ook een succesnummer: de tie dye jeans die ze ontwierp voor haar lente- en zomercollectie voor 2012.



7.00

Op eBay verschenen een week voor de collectie van Isabel Marant voor H&M te koop is al een aantal designerstukken. De items zijn afkomstig van de perslancering in Parijs. Maar pas op: er wordt ook gewaarschuwd voor bedrog. Het zou gaan om voorverkoop, waarbij aanbieders zich vandaag naar de winkel haasten om de kleding in te slaan.



6.00

H&M deelt polsbandjes uit aan de eerste 160 mensen in de rij, om chaos te voorkomen. Er zijn acht kleuren. Voor elke groep van twintig klanten is er een andere kleur. De kleur bepaalt het tijdstip waarop de consumenten mogen winkelen.



5.50

Verwachting: het gaat stormen bij H&M-winkels, als de deuren openen voor de collectie die Isabel Marant heeft ontworpen voor de modeketen. Vorig jaar, toen Maison Martin Margiela een lijn voor het Zweedse modebedrijf creëerde, stonden de eerste consumenten al om half vijf 's nachts in de rij op de Dam in Amsterdam.