• Home
  • V1
  • Leads
  • Liz Claiborne heet voortaan Fifth & Pacific Companies

Liz Claiborne heet voortaan Fifth & Pacific Companies

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Nadat het Amerikaanse modeconcern in oktober vorig jaar het eigen damesmodelabel Liz Claiborne verkocht aan J.C. Penney Company, besloot het bedrijf een nieuwe naam aan te nemen. William McComb, CEO van Liz Claiborne,

heeft de naam onthuld: Fifth & Pacific Companies. “We zijn nu klaar voor groei en wereldwijde expansie.”

In oktober werd duidelijk dat Liz Claiborne zich voortaan enkel nog zou richten op de merken Kate Spade, Juicy Couture en Lucky Brand. Na Mexx verkocht het bedrijf sieradenmerk Monet en het eigen damesmodelabel Liz Claiborne - met daarin Liz Claiborne, Claiborne, Liz, Liz & Co., Concepts by Claiborne, LC, Elizabeth, LizGolf, LizSport, Liz Claiborne New York (LCNY) en Lizwear - voor een bedrag van 288 miljoen dollar (ongeveer 210 miljoen euro). Ook de merken Kensie, Kensiegirl en Mac & Jac werden verkocht, voor 40 miljoen dollar aan Bluestar Alliance. “Een bitterzoet moment,” volgens CEO William McComb.

De naam Liz Claiborne Inc. paste niet meer bij het Amerikaanse modeconcern. Het bedrijf trok een jaar uit om te peinzen over een nieuwe bedrijfsnaam, maar na drie maanden is het al duidelijk. “We wilden niet een te gekunstelde naam. Maar we wilden ook niet klinken als een high-tech bedrijf of een financiële dienstverlener,” zegt McComb in een persbericht. "We zijn tenslotte een holding. Het is niet de naam voor een modemerk dat consumenten gebruiken,” zegt hij over de naam Fifth & Pacific Companies.

“Het is natuurlijk moeilijk zo’n iconische naam als Liz Claiborne te vervangen,” geeft McComb toe. “Maar we geloven dat Fifth & Pacific Companies staat voor wie we tegenwoordig zijn: inspiratie uit de Verenigde Staten, terwijl we ook consumenten in Shanghai willen bereiken.”

Met de nieuwe naam – die medio mei helemaal doorgevoerd moet zijn – hoopt het bedrijf beter te kunnen communiceren. Ook is het volgens de CEO beter voor de toekomst van Juicy Couture, Kate Spade en Lucky Brand. De nieuwe naam staat voor de wortels van het modebedrijf: New York en Los Angeles.

 

De toekomst van Fifth & Pacific draait vooral om expansie. Maar McComb zegt wel dat het bedrijf minder risico’s gaat nemen. Een gezonde balans moet de komende tijd centraal staan. Momenteel staat het bedrijf er - dankzij de verschillende overnames van het afgelopen jaar, die 471 miljoen dollar opleverden - goed voor.

Foto: Kate Spade

Fifth & Pacific
JuicyCouture en Lucky Brand
Kate Spade
Liz CLaiborne