• Home
  • V1
  • Leads
  • Liz & Vic: "Net-a-porter meets Facebook"

Liz & Vic: "Net-a-porter meets Facebook"

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Een one-stop-shopping warenhuis en get together voor fashionista’s en beautylovers. Zo noemt Angela Heykoop haar nieuwe shoppingcommunity Liz & Vic. Na 1,5 maand zijn er 1000 members, plus 25 merken als Paul & Joe en

Antik Batik en webshops als Designers-United.com, The Collector en Fashionmusthaves.nl, aangesloten. “Zie het als de Bijenkorf,” zegt een woordvoerster. “Er zijn shop-in-shops, maar er is één winkelmandje.”

Op de vraag of het moeilijk was merken en shops te strikken voor de besloten community, antwoordt de oprichtster van Liz & Vic van niet. “Veel van hen hebben zich op basis van de eerste demo aangemeld.” Waarom? “Steeds meer merken willen de online stap maken en wij bieden die helpende hand.” Voor kleinere merken/winkels die geen webwinkel hebben kan een shop op het platform worden ‘gehuurd’. Voor de Veldhoven Group, van Turnover, Sandwich en Stills, is zelfs een shop-in-shop constructie gebouwd waarbij Liz & Vic alles beheert: van fotografie tot logistiek. “De voornaamste reden waarom Veldhoven Group bij ons is aangesloten is omdat zij op deze manier inzicht krijgen in consumenten, daarnaast is het een belangrijke branding tool voor de merken.”

“Meestal zijn we echter een verlenging van de eigen winkel,” denkt Heykoop. “Veelgenoemde argumenten om in te stappen zijn: meer aandacht, meer verkoop, het bereiken van een andere/nieuwe doelgroep en de interactie met de vrouwelijke consument.” Leden van de community hebben een persoonlijk profiel. Op dit profiel kunnen onder andere favoriete producten worden gedeeld. “Zie het als een combinatie van Facebook en Net-a-porter.”

Sinds 4 april is de closed beta versie van Liz & Vic live. Na een week waren er al vierhonderd members en inmiddels staat de teller op duizend. Vrouwen hebben een unieke invite code nodig om lid te kunnen worden. “Members krijgen na aanmelding een invite code waarmee zij een vriendin lid kunnen maken. Onze database bestaat dus eigenlijk uit een grote groep vriendinnen.”

Liz & Vic richt zich momenteel alleen op Nederland, maar Heykoop vertelt dat dit slechts een testmarkt is. “Plannen om internationaal te gaan, zijn er.” De onderneemster hoopt dit te realiseren met hulp van grote investeerders. Eerst volgt echter nog een nieuwe Nederlandse versie na de zomer. “Ook niet-leden moeten ons productaanbod kunnen zien.”

Angela Heykoop
Liz and Vic
Liz & Vic