Liz & Vic: "Net-a-porter meets Facebook"
bezig met laden...
“Meestal zijn we echter een verlenging van de eigen winkel,” denkt Heykoop. “Veelgenoemde argumenten om in te stappen zijn: meer aandacht, meer verkoop, het bereiken van een andere/nieuwe doelgroep en de interactie met de vrouwelijke consument.” Leden van de community hebben een persoonlijk profiel. Op dit profiel kunnen onder andere favoriete producten worden gedeeld. “Zie het als een combinatie van Facebook en Net-a-porter.”
Sinds 4 april is de closed beta versie van Liz & Vic live. Na een week waren er al vierhonderd members en inmiddels staat de teller op duizend. Vrouwen hebben een unieke invite code nodig om lid te kunnen worden. “Members krijgen na aanmelding een invite code waarmee zij een vriendin lid kunnen maken. Onze database bestaat dus eigenlijk uit een grote groep vriendinnen.”
Liz & Vic richt zich momenteel alleen op Nederland, maar Heykoop vertelt dat dit slechts een testmarkt is. “Plannen om internationaal te gaan, zijn er.” De onderneemster hoopt dit te realiseren met hulp van grote investeerders. Eerst volgt echter nog een nieuwe Nederlandse versie na de zomer. “Ook niet-leden moeten ons productaanbod kunnen zien.”