• Home
  • V1
  • Leads
  • Lois komt met Nederlandse collectie

Lois komt met Nederlandse collectie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Jeansmerk Lois Denim brengt een collectie uit die is aangepast op de Nederlandse en Scandinavische markt. Ook opvallend is de marge van 4.0. Daarmee wil Lois vooral de zelfstandig winkeliers verleiden. Lois maakte naam als

de grootste spijkerbroekenfabrikant van Europa en maakte onderdeel uit van het Spaanse familiebedrijf van de gebroeders Sáez Merino. Begin oktober 2008 vroeg het moederbedrijf van het merk zijn faillissement aan omdat het de schulden niet langer kon afbetalen. Het merk Lois werd nog in hetzelfde jaar verkocht aan Grupo Six Valves. Door het faillissement van de toenmalige importeur JimJives kwam de licentie van Lois voor Nederland en Scandinavië in juli in handen van het Nederlandse Lois Denim.

Dat is de verklaring die woordvoerder Geert Jurgen Esmeijer geeft voor de marktspecifieke collectie van het Spaanse merk. De herintroductie van het denimmerk gaat gepaard met een buitengewoon hoge marge van 4.0: “De retailers vertegenwoordigen met trots onze producten, dat verdient in deze tijd een waardig verdienmodel,” vindt Esmeijer.“We kunnen dit waar maken omdat Lois Denim op een zeer innovatieve wijze is georganiseerd, wat een besparing oplevert op het gebied van traffic and handling.”

Retailers kunnen de collectie 24 uur per dag bekijken op het online platform. Ook accounts inzien en orders ingeven hoeft niet meer tijdens kantooruren. De administratieve afhandeling wordt online verwerkt. Lois Denim is voor de retailers nooit gesloten.” Laat Esmeijer van Lois Denim weten. Een bijkomend voordeel: “Doordat de sales - marketing organisatie volledig online opereert, resulteert dat in tijdwinst voor de retailers. We garanderen een snelle levering van de orders.”

De nieuwe collectie bestaat uit drie dames en drie heren fits, die verkrijgbaar zijn in verschillende exclusieve wassingen en NOS ( Never Out of Stock) wordt aangeboden. De broeken worden gemaakt in Marokko en kosten tussen de 79 en 119 euro. Lois Denim wordt gedistribueerd aan retailers met maximaal zeven winkels. Esmeijer; “Lois Denim kiest voor het gelimiteerde distributiebeleid omdat wij geloven in retailers met een denimhart die dicht bij de consument staan.”

De collectie komt uit op 10 januari 2011

LOÏS