Louboutin: Imagoschade door bekende consument
bezig met laden...
Anke
De Franse ontwerper wil niet geassocieerd worden met de anti-islamitische ideeën. "De rode zool is een beschermd beeldmerk en heeft een zeer grote bekendheid. Het staat voor 'le chic parisien' en door het te gebruiken als blikvanger voor een campagne tegen islamisering wordt er afbreuk gedaan aan het imago van het merk," zegt Louboutins advocaat, Thierry Van Innis in de Belgische krant de Morgen.
De rechter geeft Louboutin gelijk. De poster moet meteen verdwijnen, tot onbegrip van Van dermeersch. Ze noemt het een 'politiek vonnis, ingegeven door angst'. "Ik draag Clarks-schoenen, maar als ik straks door de televisie geïnterviewd wordt, mag dat dan nog?" vraagt haar advocaat.
Louboutin mag bepalen wie zijn schoenen draagt
HetAbercrombie & Fitch besloot niet naar de rechtbank te gaan en het imagoprobleem zelf op te lossen. Het modebedrijf beloofde Mike 'the Situation' Sorrentino, bekend van MTV-realitysoap Jersey Shore, 10.000 dollar (7310 euro), als hij zou stopen met het dragen van Abercrombie & Fitch-kleding. Het merk wilde namelijk niet geassocieerd worden met de Amerikaan van Italiaanse afkomst. Ook maakte de keten een T-shirt met de tekst 'The Fitchuation'. De tv-ster pikte dat niet en sleepte het Amerikaanse modebedrijf voor de rechter. Sorrentino kreeg geen gelijk en bleef met lege handen achter.
Foto rechts: Anke Vandermeersch, politica van Vlaams Belang, mag geen Louboutins meer dragen op de anti-islam poster
Foto links: Abercrombie & Fitch vond Mike Sorrentino geen goede brand ambassador