Deze zomer ziet een nieuwe beurs het licht in Berlijn: voor het eerst wordt in de Duitse hoofdstad een bodyfashionbeurs georganiseerd. Boudoir Berlin is bedoeld voor lingeriemerken in het hogere segment. Initiatiefnemers zijn Mayouri Sengchanh en Dominique Cherpin die met hunagentschap Exalis al jaren betrokken zijn bij de promotie van grote Franse beurzen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Rusland en als trendbureau samenwerken met merken zoals Aubade en Felina.
"In Boudoir Berlin komt al onze expertise samen," zegt Mayouri Sengchanh. Andere bodyfashionbeurzen zoals Bodylook in Düsseldorf en het recent gelanceerde '5 elements.berlin' voldoen volgens haar niet aan de vraag van de markt - "die zijn te clean, te kil". Met Boudoir streeft men naar een meer glamoureuze setting. Op de beurs voor 'Lingerie and Luxuries' zijn behalve lingeriemerken en beachwearlabels ook beautymerken en accessoires te zien. "Te denken valt aan verzorgingsproducten en erotische attributen," aldus Senghchanh. De organisatie is met diverse gerenommeerde merken in gesprek over deelname waaronder het Nederlandse Marlies Dekkers, Blush, Eres en Valisere. "Wij brengen bijzondere, creatieve en luxe merken."
Het is de bedoeling dat Boudoir een tweejaarlijks evenement wordt. De organisatie ziet voor een wintereditie voldoende mogelijkheden door ook loungewear en bijvoorbeeld yogalabels aan te trekken. Hoewel de beurs zich in eerste instantie richt op de Duitse markt hoopt men ook op bezoekers uit het buitenland. Boudoir is dan ook gelijktijdig met de Berlin Fashion Week en de beurzen Bread & Butter en Premium. Locatie zijn de Delight Studios bij Alexander Platz.