Luxe merk Monta Heritage van Edgar Davids naar de PC
bezig met laden...
‘Stoer,
De modelijn ontstond vooral vanwege Davids ergernis over kleding die niet lekker zit tijdens een lange vliegreis. Comfort is alles. “Na de training of een wedstrijd kom ik met items uit mijn eigen collectie goed voor de dag bij mijn zakelijke afspraken zonder in te leveren op comfortabiliteit,” aldus de voetballer in een persbericht over zijn modemerk.
De collectie, voor de herfst en winter van 2013 en 2014, bestaat uit lederen jacks – de duurste is 1095 euro – fijn-gebreide truien en katoenen tops. Ook bedacht Davids met zijn team een aantal T-shirts met strepen in kleuren variërend van wit naar neutraal grijs tot oranje, van metaalachtig donker- tot marine blauw. Neon details moeten de collectie een sportief tintje geven. De Jonge Urbach ziet ook knipogen naar Davids voetbalcarrière. “In het knitwear zie je de vlakverdeling van een voetbalveld terug,” licht de retailer - heel toepasselijk - telefonisch toe vanaf het voetbalveld.
Edgar Davids’ merk Monta Heritage opent shop-in-shop bij Four by Azzurro
“Een man wil er best fashionable uit zien, als het maar draagbaar is,” zegt De Jonge Urbach. Volgens de modeondernemer past het merk van Davids goed bij de andere merken van Four by Azzurro. “Het is stoer, draagbaar en modisch, want er zijn veel lederen details, dat is erg up-to-date.”
Dat Davids zich duidelijk aan Monta Heritage heeft verbonden – al staat de naam van de voetballer niet op het labeltje – is slim, denkt De Jonge Urbach. “Tuurlijk, heel slim. Het is een leuk verhaal voor consumenten. En zelf besloot ik ook naar het merk te gaan kijken, omdat ik benieuwd was naar Edgars stijl en wat hij voor collectie zou brengen. Vervolgens beoordeelde ik of het paste in onze winkel. Het bleek dat Monta Heritage qua look en feel goed past bij onze andere merken.” De mannenmodewinkel die in de zomer van 2012 de deuren opende aan de Amsterdamse PC Hooftstraat, verkoopt ook merken als Avelon, Francisco van Benthum en Balenciaga.
De collectie is sinds augustus verkrijgbaar via Montahertitage.com. Morgen opent Four by Azzurro een shop-in-shop. “Ik denk dat het gaat aanslaan bij onze klanten,” zegt De Jonge Urbach. “Maar het blijft natuurlijk spannend. Morgen is het de eerste keer dat het grote publiek kennis maakt met het merk. We maken er een mooie lancering van: hapje, drankje, dj.”
Yasmine Esser
Foto's: Rik Romkes