• Home
  • V1
  • Leads
  • Maggy’s Mode grote winnaar Retail Jaarprijs

Maggy’s Mode grote winnaar Retail Jaarprijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Mag

gy’s Mode is als grote winnaar van de ING Retail Jaarprijzen 2012 uit de bus gekomen, tijdens de zeventiende editie van het Retail Jaarprijs Gala. Zowel de vakjury als het publiek verkoos Maggy’s Mode, een winkel in Bunschoten-Spakenburg,

als beste zelfstandige winkel.

Magg

y’s Mode kreeg van het publiek het hoogste eindcijfer: een 8,89. Hoewel de winkel op alle aspecten hoge ogen gooide, werden vooral de service en het personeel gewaardeerd. De medewerkers zijn geen verkopers, maar styling coaches. En Maggy’s Mode geeft persoonlijke stijladviezen vanuit de kledingkast bij mensen thuis.

De jury noemt eigenaresse Maggy Hopman een baanbrekende onderneemster die met passie en bevlogenheid inspeelt op de tijdgeest. “Maggy is een fantastisch voorbeeld van een moderne en overtuigende ondernemer die met durf, verstand, creativiteit én eigenzinnigheid voortdurend in staat is om klanten op een sublieme manier te verrassen,” aldus de jury. Hopman kreeg de juryprijs omdat zij als ‘modekoningin’ de internationale modewereld vertaalt naar de winkelstraat. Bovendien weet ze de ‘saaiheid’ van de winkelstraten te doorbreken.

In totaal reikte ING negen prijzen uit. Een andere retailer uit de modebranche die in de prijzen viel is de Bijenkorf. De warenhuisketen kreeg de juryprijs beste bricks & clicks toegekend, net als in 2011. Geroemd wordt de multi-channel strategie, de vormgeving van de website en de investering in social media van de Bijenkorf. Vragen van consumenten via Facebook en Twitter – zo’n vijfentwintig per dag - worden beantwoord door een speciaal webcareteam van de warenhuisketen.

Colori is de beste starter van 2012. Volgens de jury geven de kleurige schoenenwinkels in Utrecht, Rotterdam en Breda bij binnenkomst 'een wow-effect'. In de schoenenzaken kan de vrouwelijke consument – Colori richt zich op de ‘modieuze vrouw’ – terecht voor schoenen en tassen, sjaals, ceinturen en sieraden in bijpassende kleuren. Volgens de jury maakt dat het bedrijf uniek. Doel van Colori voor de komende tijd: flinke expansie. Het bedrijf heeft hiervoor een crowd-funding initiatief in het leven geroepen.

Het publiek verkoos Miss Etam - net als de drie voorafgaande jaren - eerder al tot beste keten in de categorie ‘damesmode’. Hema bleek de beste keten om babykleding te shoppen. Mannen schaffen hun kleding het liefst bij Duthler.

Foto's: Maggy's Mode

Bijenkorf
colori
Duthler
ING Retail Jaarprijs
Maggy's Mode
Miss Etam
Retail Jaarprijs