• Home
  • V1
  • Leads
  • Makers van Hebbeding starten kleurrijk fashionlabel

Makers van Hebbeding starten kleurrijk fashionlabel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Wings of Wonders is een nieuw kleurrijk fashionlabel voor vrouwen tussen de 25 en 40 jaar. Het merk is een initiatief van het Hebbeding-team. De Wings of Wonders-collectie wordt tijdens de Modefabriek, op 17 en 18 juli in Amsterdam,

voor het eerst gepresenteerd.

Ontwerpster Margit Pronk ontwerpt al jaren voor het merk Hebbeding. Daarin spelen zwart en wit altijd de hoofdrol. Pronk kreeg echter steeds meer zin in kleur: “In veel en intense kleuren.” Ook Koen Spaansen, directeur van Hebbeding, zag kansen voor een nieuw merk. Hij gaf Pronk de vrije hand om haar ideeën op papier te zetten. “De modewereld is toe aan enthousiasme en optimisme”, aldus Spaansen. “Met Wings of Wonders zeggen we: Kleur de dag en kleur het leven.”

Wings of Wonders wordt in de markt gezet als een eigentijds damesmodemerk. Kenmerkend voor de collectie zijn de creatieve vormgeving en expressieve prints. Voor de eerste collectie, die in de zomer van 2012 in de winkels hangt, liet Pronk zich in haar strandhuisje bij Bloemendaal inspireren door de sfeer van ‘zon, zee en zomers optimisme’. “Los van verwachtingen en tradities ontstonden compleet nieuwe ideeën”, vertelt de ontwerpster. “De collectie is echt om blij van te worden. De casual jurken en shirts zijn makkelijk draagbaar bij alle modieuze jeans en leggings. Vraag je ook niet af of Wings of Wonders wel één lijn is. Dat hoeft helemaal niet. Ieder kledingstuk is uniek en sterk genoeg om het op eigen kracht te redden.”

Spaansen: “Met Wings of Wonders richten we ons eerst op de Europese detailhandel. We staan op beurzen, maar verkopen ook via agenten. Verder hebben we een speciale iPad Order App ontwikkeld. Hiermee kunnen winkeliers snel en doelmatig de collectie bekijken en ook bestellen, zonder dat ze ervoor hoeven te reizen.” De eerste collectie van Wings of Wonders wordt gepresenteerd op De Modefabriek op 17 en 18 juli in Amsterdam. Daarna volgen presentaties bij internationale agentschappen.

Hebbeding werd opgericht door Marjan Spaansen, moeder van de huidige directeur Koen Spaansen. De ontwerpen van Hebbeding kenmerken zich door een exclusieve, eigenzinnige en tijdloze stijl en het gebruik van stoffen met een hoog draagcomfort. Het merk, dat vorig jaar haar twintigjarig bestaan vierde, wordt verkocht in ruim 280 winkels in zeventien landen, waaronder de Verenigde Staten, Canada, de Golfstaten, Australië en Mexico. Hebbeding heeft drie eigen brandstores in Alkmaar, Amsterdam en Antwerpen.

Judith Munster


Hebbeding
wings of wonders