• Home
  • V1
  • Leads
  • Manfield lanceert schoenenmerk: Black Label

Manfield lanceert schoenenmerk: Black Label

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Nederlandse schoenenketen Manfield lanceert met ingang van september 2010 een nieuw merk op de Nederlandse markt: Black Label. De schoenenlijn bestaat uit zo’n vijftien handgemaakte modellen voor dames en negen modellen

voor heren met op het prijskaartje een bedrag tussen de 100 en 190 euro.

Modejournaliste Fiona Hering was de eerste die een paar schoenen van het nieuwe merk in handen kreeg. In het volledig zwart aangeklede restaurant Cinema Paradiso kreeg ze een paar zwarte suède pumps uit handen van Henk Sieders, directeur van Hoogenbosch; het bedrijf dat eigenaar is van onder meer de schoenenketen Manfield en Dolcis.

Het nieuwe label is bedoeld als de meest exclusieve, stylish en luxe lijn van Manfield. “De schoenen zijn stuk voor stuk gemaakt van bijzondere leersoorten en het beste suède. Het enige verschil met de schoenen van de luxe designmerken is de betaalbaarheid,” zegt Sieders. “Dat is mogelijk doordat wij geen grote dure reclamecampagnes gaan opzetten. De schoenen moeten zichzelf verkopen.”

Reden voor het lanceren van een nieuwe lijn is dat Manfield met Black Label een nieuwe doelgroep hoopt aan te boren. Black Label moet meer mode en meer luxe toevoegen aan de uitstraling van de keten. De schoenen zijn vanaf september verkrijgbaar in alle filialen van Manfield. Behalve uit pumps bestaat de collectie uit laarzen en enkellaarsjes. Het assortiment zal vier keer per jaar worden vernieuwd.

Fiona Hering toont zich alvast tevreden met haar eigen paar Black Labels: “Zwarte pumps mogen in niemands garderobe ontbreken.”

Black Label
Hoogenbosch
Manfield