• Home
  • V1
  • Leads
  • Margreeth Olsthoorn opent nieuwe winkel: MGH3S

Margreeth Olsthoorn opent nieuwe winkel: MGH3S

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Met MGH3S opent Margreeth Olsthoorn een derde winkel in de creatieve Witte de Withstraat te Rotterdam. Ditmaal met een prominente plaats voor het Zweedse merk Acne. Donderdag 4 februari werd de winkel officieel geopend in het

bijzijn van 100 genodigden uit de mode, kunst en architectuur. Het assortiment bestaat uit dames- en herencollecties en bevat behalve Acne andere Scandinavische merken. Acne wordt gepresenteerd volgens een shop-in-shop concept en vertegenwoordigd 70 procent van de collectie in de winkel.

Olsthoorn is eigenaar van de winkels MGHO en MGH2O waarvan de letters MGHO staan voor de naam Margreeth Olsthoorn. De nieuwe winkel MGH3S legt de nadruk op Scandinavië, waarvan Olsthoorn erg gecharmeerd is. Haar stijl kenmerkt zich door avant-gardistische merken zoals Martin Margiela, Raf Simons en Comme des Garçons en een non-conformistische stijl welke tot uiting komt in het bijzondere interieur van de 3 winkels. Bij MGH3S is deze stijl bijvoorbeeld terug te vinden in de levensechte etalagepoppen die overgenomen zijn van de Arnhem Modebiënnale.

De relatie tussen Acne en Olsthoorn is altijd al speciaal geweest: zo was Olsthoorn de eerste inkoper buiten Scandinavië die het merk in Europa verkocht. Volgens Olsthoorn speelde beide partijen al langer met het idee om Acne een prominente plaats te geven: “Ik ben erg blij met Acne, onze visies sluiten goed op elkaar aan en we kennen elkaar al vanaf het begin dus we weten precies wat we aan elkaar hebben. De samenwerking is hierdoor erg succesvol.”

Het interieur van MGH3S is in navolging van de andere winkels opnieuw ontworpen in samenwerking met Richard Hutten. De winkel bestaat uit twee gedeeltes: Acne wordt gepresenteerd op een vloer met zwart-wit ruitpatroon, spiegels en jeanswall die zo kenmerkend zijn voor de Acne studio’s. De andere Scandinavische merken worden in een andere ruimte gepresenteerd. De visie van Olsthoorn en Hutten wordt zichtbaar in de strakke en originele winkel: een scheur in een witte muur is juist stijlvol en de artistieke lichten zorgen voor een modieus aanzicht. De genodigden waren enthousiast over de winkel. Olsthoorn legt uit waarom: “Mijn klanten komen uit het creatieve milieu. Hier in de Witte de Withstraat zijn veel kunstenaars en architecten gevestigd. Doordat Acne balanceert tussen mode en kunst, versterkt het één het ander.”

Foto: MGH3S

Acne
MGH2O
Olsthoorn