Margreeth Olsthoorn opent nieuwe winkel: MGH3S
bezig met laden...
De relatie tussen Acne en Olsthoorn is altijd al speciaal geweest: zo was Olsthoorn de eerste inkoper buiten Scandinavië die het merk in Europa verkocht. Volgens Olsthoorn speelde beide partijen al langer met het idee om Acne een prominente plaats te geven: “Ik ben erg blij met Acne, onze visies sluiten goed op elkaar aan en we kennen elkaar al vanaf het begin dus we weten precies wat we aan elkaar hebben. De samenwerking is hierdoor erg succesvol.”
Het interieur van MGH3S is in navolging van de andere winkels opnieuw ontworpen in samenwerking met Richard Hutten. De winkel bestaat uit twee gedeeltes: Acne wordt gepresenteerd op een vloer met zwart-wit ruitpatroon, spiegels en jeanswall die zo kenmerkend zijn voor de Acne studio’s. De andere Scandinavische merken worden in een andere ruimte gepresenteerd. De visie van Olsthoorn en Hutten wordt zichtbaar in de strakke en originele winkel: een scheur in een witte muur is juist stijlvol en de artistieke lichten zorgen voor een modieus aanzicht. De genodigden waren enthousiast over de winkel. Olsthoorn legt uit waarom: “Mijn klanten komen uit het creatieve milieu. Hier in de Witte de Withstraat zijn veel kunstenaars en architecten gevestigd. Doordat Acne balanceert tussen mode en kunst, versterkt het één het ander.”
Foto: MGH3S