Marije de Haan voor Hub Footwear
bezig met laden...
De mode
Voor Hub wil ze een heel nieuw beeld neerzetten, binnen de industriële identiteit van het merk. “Wanneer je in een grote metropool omhoog zou kijken, naar de lucht, samengesteld uit het licht van de stad en het natuurlijke licht, heb ik deze kleurovergangen willen omzetten naar de nieuwe vrouwencollectie. Zachte kleuren als nude, steenrood, koel lila en blauw vormen een contrast met de harde lijnen van de stad."
De overeenkomst tussen de mannenmodeontwerpster en het schoenenmerk: Den Haag. Wat begon met een samenwerking voor de show van De Haan tijdens Amsterdam Fashion Week, is volgens het schoenenmerk inmiddels een langdurige coöperatie tussen de 'Hagenezen'.
De Haan studeerde in 2010 af aan de kunstacademie in Den Haag. Ze won dat jaar de prijs Lichting en reisde met G-star naar New York. Ze won ook de Haagse toptalent beurs, waarmee ze de kans kreeg om haar eigen label van de grond te krijgen.
Hub werd bijna tien jaar geleden opgericht door de eigenaar Huub van Boekel en Tim Rompa. Van Boekel ontwerpt de collecties normaal gesproken zelf, vanuit zijn ervaringen als proftennisser. Het merk heeft verkooppunten in Noord-West Europa, onder ander bij schoenenketen Invito. Dit jaar wil het merk uitbreiden naar Groot-Brittannië.
Foto's: Marije de Haan op AFW, via Hub Footwear