Marktplaats lanceert outletshop 'Slimme Deals'
bezig met laden...
Met uitzondering van de zeer korte verkoopperiode, opereert de webshop als een normale winkel. "Merken reserveren voorraad, wij brengen dat onder in onze distributiecentra, verkopen het via de webshop en dragen zorg voor de levering bij de klant aan huis," vertelt mede-oprichter Gavin Dresselhuis. De fotografie voor de webshop doet WinkelBee zelf. "Het is belangrijk dat klanten alle details van een product thuis op het scherm kunnen zien. Zo komen zij nog zelden voor verrassingen te staan als zij de bestelling ontvangen. Daarom is ons retour-percentage zo laag," zegt Streefland.
In de flash sales komt steeds een specifiek merk of een productgroep aan bod. Het aanbod kan daarom variëren van bijvoorbeeld een parfum-sale van diverse merken tot een verkoop van verschillende producten van één (mode)merk. Het gaat daarbij zowel om actuele als om iets oudere collecties, zodat Slimme Deals in feite dus de rol van een outlet store vervult. Volgens Streefland zijn de sales na afloop van de verkoopperiode niet meer online terug te vinden, waardoor nasleep wordt voorkomen. Slimme Deals gaat op dinsdag 3 november online en start met een test-periode van drie maanden.