Mart Visser ontwerpt zestien jassen voor V&D
bezig met laden...
V&
De prijzen van de winterjassen voor dames liggen tussen van 149,99 en 249,99 euro. McKeon: "Een prachtige collectie, die toegankelijk is voor een breed publiek." Volgens V&D zijn het echte 'Mart Visser jassen', zijn signatuur zou herkenbaar zijn door het gebruik van hoogwaardige wolblends en bijzondere details. Visser zelf zegt in een persverklaring: "Het is een exclusieve collectie mantels met een couture touch. Mijn creaties zijn een versterking van de vrouw die ze draagt. De ontwerpen zijn leeftijdsloos en tijdloos."
Of Visser eenmalig een jassencollectie uitbrengt voor het warenhuis, of dat het om een samenwerking gaat voor de lange termijn, kan de pr-coördinator van V&D nog niet zeggen. Veldman: "Voorlopig focussen we ons op deze collectie en op de komende reclamecampagne, waarin de ontwerper zelf ook te zien zal zijn." De V&D commercial werd opgenomen op het dak van het Tuschinski theater in Amsterdam; de eerste keer dat op deze locatie een tv-spotje werd opgenomen.
Pascal Zantman vermoedt dat het een eenmalige mantelcollectie is. Zantman is eigenaar van de Zantman Modegroep, het bedrijf dat onder andere verantwoordelijk is voor de Mart Visser prêt-a-porter collectie. Bezwaren tegen de V&D-collectie had hij niet. "Mart is wel vaker samenwerkingen aangegaan. Bijvoorbeeld toen hij bedrijfskleding maakte voor KLM. Hij doet dat uit naam van hem als designer." Ook denkt Zantman dat de lijn geen gevolgen zal hebben voor Mart Visser prêt-a-porter. "De collectie voor V&D is een kleine jassencollectie. Zijn prêt-a-portercollectie bevat ook wel jassen, maar geen aparte jassenlijn."
'Mart Visser Collection', een lijn met zo'n honderdtwintig verkooppunten, onderging overigens een metamorfose. Het label ging er een seizoen tussenuit en gisteravond verzorgde de Zantman Modegroep een interne presentatie van de nieuwe zomercollectie voor 2012. "Visser herkende zich niet meer in de collectie," zegt Zantman. "De mode-items speelden te veel in op de markt, de collectie was te commercieel, en had niet meer het 'Mart Visser DNA'. We hebben een seizoen de tijd genomen om dat terug te vinden." En het resultaat? "De lijn is een segment omhoog gegaan en staat nu iets dichter bij de haute couture collectie. De winkeliers reageerden enthousiast."