• Home
  • V1
  • Leads
  • Mattel in zee met Arena

Mattel in zee met Arena

19 jun. 2009

Leads

Om de 3 tot 9-jarigen voor zich te winnen, heeft badgoedproducent Arena een internationale overeenkomst gesloten met speelgoedfabrikant Mattel. Met ingang van de wintercollectie 2009/10 gaat Arena beeld van Hot Wheels en Barbie gebruiken voor zijn collectie badgoed voor

kinderen.

Mattel is ‘s werelds grootste speelgoedfabrikant. Zestig procent van de omzet wordt gerealiseerd met producten van Barbie, een product dat vrijwel elk meisje kent. Omdat Hot Wheels wereldleider is op de markt van de speelgoedautootjes, is het bedrijf ook onder jongens geen onbekende. Toch was het er nog niet van gekomen deze reputatie op alle fronten te gelde te maken: Er was tot nu toe namelijk nog geen badkleding van de bekende speelgoedfiguren op de markt. Met de overeenkomst die Mattel sloot met Arena komt daar verandering in.

De lijn die Arena gaat uitbrengen bestaat uit een Barbie-collectie voor meisjes en een Hot Wheels-collectie voor jongens. Daaronder vallen twee subcollecties: eentje voor de 6- tot 10-jarigen en een voor de 3- tot 5-jarigen. Behalve het badgoed brengt Arena ook een aantal accessoires op de markt, waaronder zwemzakken, brillen, badmutsen, badjassen, badlakens en slippers.

Officieel komt de badkleding pas deze winter in de winkels, maar de collectie Barbie by Arena wordt op sommige verkooppunten al vanaf de maand juni gebracht in een zogeheten avant-première. Het vermaarde Barbie-roze domineert de meisjescollectie, aangevuld met frisse kleuren als cyclaam, turkoois, geel en oranje. De badpakken zijn gemaakt uit Waterfeel, de mutsen uit silicone of Waterfeel, de badjassen zijn van wafelstof. Bij de Hot Wheelscollectie voor jongens zijn zwart en rood de meest prominente kleuren. Om een ongewoon reliëf te geven aan de dessins heeft Arena ervoor gekozen ze uit te voeren in Ink Jet-technologie, wat resulteerde in een extra scherpe aflijning van de dessins.

Arena
BArbie
Mattel