Mattijs van Bergen en Aziz Bekkaoui openen AFW
bezig met laden...
Op
In vijf dagen tijd worden op het Westergasfabriek-terrein dertig modeshows georganiseerd, waarin beginnende en gevestigde modeontwerpers en merken elkaar afwisselen en hun herfst-winter 2014 collecties presenteren. "Gezamenlijk tonen de ontwerpers een tijdsbeeld van de Nederlandse mode, onze identiteit en onze maatschappij. Daarom is er ook steeds meer enthousiasme onder commerciële partijen om zich met mode te verbinden. Dat is niet alleen belangrijk voor Nederlandse modeontwerpers, maar ook voor de modebranche als geheel,” aldus Wijnands in een persbericht.
Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam maakt catwalkprogramma bekend
Net als in 2011 gaat de organisatie ook weer toegangskaarten voor de show verkopen. De kaarten worden beschikbaar voor particulieren die zich hebben aangemeld als deelnemer van de zogenaamde Frontrow Club. AFW geeft aan tegemoet te komen aan een lang gekoesterde wens van modeliefhebbers. Het programma dat consumenten gratis kunnen bezoeken, het Downtownprogramma, wordt nog bekend gemaakt.Vanaf de januarieditie, de twintigste editie voor AFW, gaat het mode-evenement door het leven als Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. Het is voor het eerst dat het evenement een titelsponsor heeft. Eerdere geldschieters waren Fortis en Volvo. Mercedes-Benz is ook sponsor van modeweken in steden als New York, Londen en Berlijn.
Foto’s: Aziz Bekkaoui