Mattijs van Bergen en Aziz Bekkaoui openen AFW

De Nederlandse ontwerpers Mattijs van Bergen en Aziz Bekkaoui en het nog onbekende Maison the Faux zullen tijdens de openingsavond van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam hun collectie presenteren. Volgens

programmadirecteur Carlo Wijnands tonen zij een tijdsbeeld van de Nederlandse mode.

OpMattijs van Bergen en Aziz Bekkaoui openen AFW het officiële catwalkprogramma staan gevestigde namen als Ilja Visser, Spijkers & Spijkers en Francisco van Benthum. Jan Boelo, Edwin Oudshoorn, Tony Cohen en Dennis Diem zijn net als eerdere jaren weer van de partij. Modemerk Supertrash staat ook op het officiële programma. Het merk van Olcay Gulsen gaf meerdere keren zelf presentaties, buiten de Amsterdam Fashion Week (AFW) om.

In vijf dagen tijd worden op het Westergasfabriek-terrein dertig modeshows georganiseerd, waarin beginnende en gevestigde modeontwerpers en merken elkaar afwisselen en hun herfst-winter 2014 collecties presenteren. "Gezamenlijk tonen de ontwerpers een tijdsbeeld van de Nederlandse mode, onze identiteit en onze maatschappij. Daarom is er ook steeds meer enthousiasme onder commerciële partijen om zich met mode te verbinden. Dat is niet alleen belangrijk voor Nederlandse modeontwerpers, maar ook voor de modebranche als geheel,” aldus Wijnands in een persbericht.

Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam maakt catwalkprogramma bekend

Net als in 2011 gaat de organisatie ook weer toegangskaarten voor de show verkopen. De kaarten worden beschikbaar voor particulieren die zich hebben aangemeld als deelnemer van de zogenaamde Frontrow Club. AFW geeft aan tegemoet te komen aan een lang gekoesterde wens van modeliefhebbers. Het programma dat consumenten gratis kunnen bezoeken, het Downtownprogramma, wordt nog bekend gemaakt.

Vanaf de januarieditie, de twintigste editie voor AFW, gaat het mode-evenement door het leven als Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. Het is voor het eerst dat het evenement een titelsponsor heeft. Eerdere geldschieters waren Fortis en Volvo. Mercedes-Benz is ook sponsor van modeweken in steden als New York, Londen en Berlijn.

Foto’s: Aziz Bekkaoui

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN