Maxeda Fashion plust met 88 procent
bezig met laden...
Volgens Tony DeNunzio, bestuursvoorzitter van Maxeda, is de explosieve stijging binnen Maxeda Fashion te danken aan een verbetering van de marge, een scherper voorraadbeheer en een actieve marketingcampagne. Alle ketens maakten 20 procent meer omzet. De grootste groei werd behaald bij V&D.
Het
De afgelopen 6 maanden investeerde het detailhandelsconcern euro 50 mln in de verbouwing van V&D-warenhuizen en in 24 nieuwe winkels, waarvan bevinden 15 modewinkels; allemaal van Hunkemöller en M&S Mode. De omzet van de groep als geheel steeg in de periode van februari tot en met juli met 1,6 procent tot 1,57 miljard euro. De omzet van de winkels die al langer dan een jaar open zijn, nam toe met 0,3 procent. Het bedrijfsresultaat (ebitda, dus zonder financieringskosten) van Maxeda verbeterde met ruim 18 procent tot 118 miljoen euro. Alleen bij de doe-het-zelfketens zoals Praxis en Formido daalden zowel de inkomsten als het bedrijfsresultaat met enkele procenten.
Maxeda toont zich optimistisch over de tweede helft van het jaar. Een concrete (financiêle) verwachting gaf het concern niet, maar wel vertelde DeNunzio dat er een internationaal groeiplan ligt voor de formules van M&S, Hunkemöller en La Place op zowel het gebied van omzet als op het gebied van het aantal winkels. Van die laatste formule opende er in het afgelopen jaar al een filiaal in België. M&S is al actief in Nederland, Frankrijk, België, Luxemburg, Duitsland en Spanje. Hunkemöller verkoopt daar eveneens en daarbij nog in Denemarken Oost-Europa, Rusland, Saudi-Arabië, Egypte en de Nederlandse Antillen.