Een biologische kledinglijn voor mannen. Dat bestond volgens Jan-Paul ten Hoopen nog niet. En zeker niet in het hogere segment waarin McGregor zich begeeft en waar Ten Hoopen directeur van is. Deze week lanceerde McGregor een nieuwe biologische kledinglijn. In samenwerking met de groene
glossy Green.2. De nieuwe lijn, Green.2 by McGregor, is nu direct verkrijgbaar bij alle filialen van McGregor in Nederland en België. En bij warenhuis De Bijenkorf.
“Duurzaamheid zal in de toekomst een steeds grotere rol spelen in onze samenleving en ook in onze branche," zei Ten Hoopen bij de presentatie van de nieuwe collectie in een biologisch restaurant in Ouderkerk aan de Amstel. "Duurzaam ondernemerschap is een integraal onderdeel van onze bedrijfsvoering geworden. Het uiteindelijke doel van McGregor is om op termijn al zijn collecties eco-verantwoord te produceren." En verder: "Zara, C&A en Wal-Mart zijn wereldwijd de grootste afnemers van biologisch katoen, maar die opereren in een lager segment. In het hoger segment wordt er nog nauwelijks iets mee gedaan en zeker voor mannen is weinig te vinden."
De eerste Green.2 by McGregor collectie is een zomercollectie met T-shirts, broeken, sweaters en een sjaal in neutrale kleuren. McGregor wil de biologische collectie verder uitbreiden en die vanaf 2010 in heel Europa gaan verkopen. De nieuwe lijn is tot stand gekomen volgens de standaarden van de Organic Exchange en wordt geproduceerd volgens de gedragscode van de Fairwear Foundation. De oplage van de eerste collectie is in verhouding nog klein, dus ten einde de prijzen gelijk te houden aan die van de reguliere McGregor collectie neemt het bedrijf genoegen met een kleinere marge. "Naar verwachting gaan de aantallen bij de komende wintercollectie genoeg omhoog om de marge weer op pijl te brengen."