• Home
  • V1
  • Leads
  • Meer A-merken voor ‘omnichannel’ V&D

Meer A-merken voor ‘omnichannel’ V&D

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het gaat goed en vooral in de mode, vindt V&D. De omzet zal volgens het warenhuis dit jaar het snelst groeien van de afgelopen vijf jaar. V&D heeft onlangs een nieuw en duurzaam distributiecentrum van 56.000 vierkante meter geopend in

Nieuwegein. Het private kindermodelabel breidt uit naar Duitsland. V&D investeerde in het toevoegen van A-merken. Er komen twee nieuwe winkels bij en een aantal filialen wordt verbouwd. “We kijken altijd naar mogelijkheden om de beste belevingswereld voor onze klant te creëren,” aldus Inge van Langelaar van de warenhuisketen.

“Voor

het eerst in een andere winkel en dan ook nog eens naar het buitenland.” Inge van Langelaar heeft het over het private kinderkledinglabel van V&D. Vanaf deze maand ligt V&D Kinder Fashion in Berlijn en Stuttgart. Het Duitse warenhuisconcern Karstadt toonde interesse in het label. Bij succes wordt de verkoop van de kindermerken uitgebreid naar meer Duitse vestigingen van Karstadt en webwinkel Karstadt.de.

Niet alleen het modemerk van V&D doet het goed. Ook breidt de keten dit jaar uit met twee nieuwe filialen, waaronder in Uden in 2014. In april vernieuwt V&D de vestigingen in Dordrecht, Amsterdam Noord en Zwolle. In mei start de vernieuwing van meer filialen, met vooral nieuwe A-merken. Gaat V&D, net als de Bijenkorf, de kant van de luxe mode op? Van Langelaar: “Wat betreft prijs gaan we altijd voor goed-beter-best om onze doelgroep, het middensegment, altijd een relevant aanbod te doen. We hebben veel jonge merken als New Look, Mango en ons private label Soho.”

V&D - dat momenteel vierduizend merken shop-in-shops heeft, verdeeld over 62 warenhuizen – claimt dat het vooral online erg goed gaat. De totale omzetcijfers maakt het bedrijf niet bekend, maar de online verkopen zouden zijn verdubbeld; van 15 miljoen euro in 2010 naar 27 miljoen euro in 2011. Voor 2012 wordt wederom een verdubbeling verwacht en de website telt inmiddels als het grootste filiaal van de keten. Het online assortiment groeit wel mee: in vergelijking met 2010 staan er 40 procent meer producten online. V&D spreekt van een ‘omnichannel strategie’, wat verder gaat dat een multi- of crosschannel strategie. “Onze klanten leven in zowel fysieke als digitale wereld waar we onderdeel van zijn. V&D wil haar klanten inspirerende producten en service bieden via bricks, onze winkels, clicks, onze webshop, flicks onze folders, en ticks, dat is de mobiele app,” legt Langelaar uit.

In de categorie fashion maakt V&D de grootste verbeteringen. Het bedrijf claimt voor het vijfde jaar sterker te groeien dan de krimpende modemarkt. Vooral babykleding verkoopt goed. Het afgelopen jaar zou de verkoop van babykleertjes met 20 procent zijn gestegen, tegenover een markt die met 6 procent daalt.

Foto: De tweede jassencollectie van ontwerper Mart Visser voor V&D

vd
V&D
Vroom &Dreesmann
Vroom en Dreesmann