Meer interesse voor internetshoppen
bezig met laden...
Uit de jaarlijkse cross-channel shopping study van de E-tailing Group, blijkt echter dat de productinformatievoorziening van multichannel retailers in hun fysieke winkels beter is dan in hun webwinkels. De informatievoorziening in winkels scoorde een 3,98 op een schaal van 5, waar die in webwinkels niet hoger uitkwam dan een 3,05.
Niet meer dan twee op de drie onderzochte webwinkels biedt specifieke zoekcriteria aan, waardoor het lastig is producten te vinden. Slechts één op de drie webwinkels biedt diepgaande informatie over producten, zoals gebruikstips of productdemonstraties. In de fysieke winkels neemt het winkelpersoneel de informatieverschaffing voor zijn rekening.
Ook interessant is dat de webwinkels volgens onderzoek van dagblad De Telegraaf vooral op zondag goed scoren.
Tenslotte presenteerde Twinkle, het vakblad voor webwinkeliers, dinsdag de webwinkel top honderd, waarin de honderd grootste webwinkels in Nederland op een rij staan. In de modebranche eindigden onder meer Wehkamp.nl (de derde plek) en Otto.nl op hoge plaatsen. Opvallend is dat grote merken zoals H&M en Hunkemuller het niet zo goed doen. Samen zijn de honderd bedrijven volgens Twinkle goed voor 3,9 miljard euro in Nederland.