Meer m-commerce voor Vente-Privée
bezig met laden...
Nederlandse
"M-commerce is de toekomst van het winkelen en het zorgt in de andere Europese landen al voor 25 procent van onze omzet," aldus Jacques-Antoine Granjon, CEO en oprichter van Vente-privée.com. "Het is daarom logisch dat we er alles aan doen om te zorgen dat al onze leden altijd en overal kunnen genieten van dezelfde shoppingkwaliteit.”
De CEO van het Franse concern voorspelde in 2011 al dat de smartphone de toverstaf van het consumeren zou worden. “Over een tijdje lopen we allemaal altijd met een smartphone in onze hand,” zei hij toen tegen FashionUnited. Hij lijkt snel gelijk te hebben gekregen. Volgens brancheorganisatie Thuiswinkel.org verdubbelde het aantal mobiele shoppers in de eerste helft van 2012.
Granjon verklapt ook alvast - een week voordat de officiële cijfers naar buiten komen - de resultaten over het boekjaar 2012. Zo verstuurde het bedrijf zo'n 75.000 tot 120.000 pakketten per dag, dat zijn 60 miljoen bestellingen op jaarbasis, aan de 18 miljoen leden. De bruto-omzet steeg het afgelopen jaar met 22 procent tot 1,3 miljard euro.
"Dit is pas het begin van het avontuur," zegt de CEO. Hij doelt daarmee ook op de start van het bedrijf in de Verenigde Staten. Vente-Privée heeft 100 medewerkers in de Verenigde Staten, een kantoor in Manhattan en een logistiek centrum in Ohio. Inmiddels heeft het platform 600.000 Amerikaanse leden. De omzet voor het continent kwam uit op 25 miljoen dollar. Granjon zegt tegen Fashionmag.com: "Het is nog niet rendabel, maar dat is normaal."