• Home
  • V1
  • Leads
  • Meer non-food op NS stations

Meer non-food op NS stations

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Wie op station Utrecht Centraal de trein neemt vanaf spoor 1 of 2, kan nog snel een cadeau kopen bij Rituals Home & Body Cosmetics. Servex, een dochteronderneming van NS Poort, wil verder uitbreiden in non-food en heeft na filialen van Hema

en modeketen Sissy-Boy nu ook een vestiging van Rituals geopend. Madeleine van der Zwaan, algemeen directeur Servex: “Treinreizigers hebben behoefte aan winkels waar ze kunnen ontsnappen aan alle hectiek.”

Met een rookmachine, kortingsacties, ballonnen en champagne werd om tien uur ’s ochtends de opening van de Rituals winkel op het Utrechtse NS station gevierd. Raymond Cloosterman, oprichter en CEO van Rituals en Madeleine van der Zwaan, algemeen directeur van Servex, gaven aan trots te zijn op de nieuwe winkel, die momenteel geheel in het teken van Kerstmis staat. Het is de eerste winkel van Rituals op een treinstation in Nederland. Dat winkelcentrum Hoog Catharijne bij het Utrechtse NS station is gelegen, is volgens Van der Zwaan geen bezwaar om juist daar het eerste Servex filiaal van Rituals te openen. “Rond de perrons kunnen reizigers vooral etenswaren kopen. Hier kunnen klanten bijvoorbeeld terecht voor voorverpakte cadeau’s of beautyproducten voor onderweg.”

Servex,
dat horeca- en retailformules exploiteert als AH to go, Kiosk en Hema, wil haar portfolio uitbreiden met non-food formules. Rituals vindt Van der Zwaan een sterk merk dat net als Starbucks en Hema positieve reacties zal losmaken bij de treinreizigers. “Wie tijd over heeft op het station kan in de Rituals winkel snuffelen. Onze klanten hebben steeds meer behoefte aan producten die gericht zijn op zorg voor zichzelf, voor anderen en de leefomgeving.” Rituals, met producten als gezichtcrèmes, badjassen en geurkaarsen en ruim 120 winkels in tien Europese landen, sluit volgens Van der Zwaan goed aan bij de visie van Servex. De eerder dit jaar door Rituals gelanceerde yogakleding en homewearcollectie met tops, broeken en slaapkledij voor dames en T-shirts en broeken voor heren is niet te koop in de winkel op het Utrechtse station.

Eind november breidde Servex haar portfolio ook al uit, toen met modeketen Sissy-Boy op het centraal station van Leiden. Hoewel de winkel pas geopend is, durft Van der Zwaan al wel te zeggen dat de verkoop in de winkel boven verwachting is. Het aanbod in de winkel is volgens haar afgestemd op reizigers. “Vooral sjaals, cadeau’s en accessoires doen het goed, omdat dit niet gepast hoeft te worden,” zegt de algemeen directeur van Servex. Michael Smit, directeur en oprichter van Sissy-Boy gaf rond de opening aan blij te zijn met de samenwerking. "Sissy-Boy heeft haar eigen karakter, we willen verrassen en prikkelen, ook op nieuwe en unieke locaties zoals het station.”

Wanneer Servex op andere stations vestigingen van Sissy-Boy en Rituals gaat openen, wil Van der Zwaan nog niet zeggen. “We bekijken eerst rustig of de winkels aanslaan bij de reizigers.”

Fotocredit: Tycho Müller - Tycho's Eye Photography

Rituals
Servex
Sissy Boy